;
coinex

این نرم افزار بهتر از انسان ها قادر به تشخیص احساسات است

این نرم افزار بهتر از انسان ها قادر به تشخیص احساسات است

برای اولین بار یک برنامه ی کامپیوتری می تواند بهتر از انسانها احساسات افراد دیگر را تشخیص دهد و این تشخیص تنها از طریق صدای آنهاست.
این نرم افزار از همکاری روانشناسان و دانشمندان کامپیوتر دانشگاه روچستر نیویورک به وجود آمده است. ساخت آن اولین تلاش انسان برای درک احساسات نبوده، اما با اینحال امتیازات آن در تشخیص صحیح احساسات بالاتر از عملکرد انسانها می باشد.
این نرم افزار از مجموعه ای از حالت و خواص صدا مانند طول و کشش صوت، فرکانس، شفافیت، هموار و موزون بودن، محکم بودن و میزان انرژی صدا استفاده می کند تا بتواند منشا احساس این صدا را تشخیص دهد.
ای سیستم در حال حرکت بدون نیاز به ضبط صدا به فعالیت خود ادامه می دهد و تنها بازده آن احساسی می باشد که تشخیص داده است.

در یک آزمون از 700 نمونه صدا استفاده شد، این دستگاه در مقایسه با یک گروه 138 نفری که از طریق برنامه ی Mechanical Turk آمازون انتخاب شده بودند، موفق به تشخیص درست در 72% مواقع بود، در حالیکه موفقیت گروه 138 نفری متشکل از انسان ها تنها 60% بوده است(کاملا واضح است که نسبت به انسان ها توانایی قابل توجهی در تشخیص احساسات دارد). درحالیکه نرم افزار در انتخاب نوع کلیپ آزادی عمل داشته باشد ، تشخیص های درست آن تا 80% افزایش می یابد.
تیم محققین قصد دارد از این برنامه برای ثبت رفتارهای متقابل والدین و فرزندان استفاده کند و به بررسی تاثیر این احساسات روی پیشرفت های فرزندان بپردازد.
نا ینگ (Na Yang) یکی از محققان این تیم تحقیقاتی نحوه ی عملکرد آن را در تز دکترای خود گنجانده است. نتیجه ی آن در وب سایت دانشگاه روچستر در دسترس خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر