;
coinex

Atmotube را می توانید برای تشخیص آلودگی هوا با خود حمل کنید

Atmotube. Atmotube را می توانید برای تشخیص آلودگی هوا با خود حمل کنید

متاسفانه زندگی شهری افراد را ناخواسته در معرض آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض آلودگی به ذرات متراکم قرار می دهد که بسیار ناخوشایند می باشد. در نتیجه ی چنین امری، ساکنان شهرهایی مانند پکن، چین، سانتیاگو، شیلی با خطرات سلامتی جدی مانند بیماری های قلبی، ریوی و مرگ زودرس روبرو هستند. یک استارتاپ جدید مستقر در ایالات متحده، یک مانیتور تشخیص آلودگی جیبی توسعه داده است که می توان به عنوان یک سیستم هشداردهنده، با ارزیابی مداوم محیطی که کاربر به آنجا می رود، به کار گرفته شود و زمانی که کیفیت هوا به سطوح غیر قابل قبولی می رسد، به آنها هشدار دهد.

در سال گذشته، شاهد تعدادی ردیاب کیفیت هوای کوچک طراحی شده برای شناسایی سطوح خطرات ذرات معلق در هوا بوده ایم. اگرچه این ردیاب ها را متناسب با استفاده در خانه طراحی کرده اند اما هم اکنون محققانی از دانشگاه RMIT ملبورن در زمینه ی متناسب کردن این ردیاب با گوشی های هوشمند با عملکرد ردیابی آلودگی، این وسیله را قابل حمل ساخته اند.

Atmotube که از نظر ظاهری به شکل یک سیلندر تیتانیوم کوچک می باشد، یک سنسور طراحی شده برای تشخیص حضور گازهایی مانند مونوکسید کربن و ترکیبات آلی فرار (VOCها) در هوا به نمایش می گذارد و دما و رطوبت را هم اندازه گیری می کند. یک ال ای دی که در جلوی این دستگاه تعبیه شده، کیفیت هوا را با طیفی از رنگ ها نشان می دهد که در این میان رنگ آبی برای شرایط خوب و رنگ قرمز نشان دهنده ی شدت آلودگی است. اما این دستگاه از طریق بلوتوث ال ای (LE) به موبایل هم متصل می شود و به صورت دقیق تر از طریق یک برنامه (iOS و اندروید) و با امتیازدهی از ۱۰۰، کیفیت هوا را نشان می دهد. این برنامه همچنین یک سری قابلیت های مفید دیگر هم ارائه می دهد که از جمله ی آنها می توان گفت که می تواند زمانی که کیفیت هوا به یک مقدار از پیش تعریف شده ای افت می کند، به شما هشدار دهد و داده ها را از همه ی کاربران جمع آوری می کند تا یک نقشه از کیفیت هوا در سراسر جهان تالیف کند.

Atmotube با وزن ۴۰ گرمی به نحوی طراحی شده که می توان آن را به جاکلیدی و یا هر چیزی دیگری متصل کرد تا هرجا که می روید بتوانید آن را با خود حمل کنید. این وسیله از طریق یک پورت یو اس بی ۳.۱ شارژ می شود و می توانید آن را ماهی یکبار شارژ کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: atmotube


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر