coinex
راهنمای خرید تکراتو

محققان موفق شدند با استفاده از آزمایش خون RNA به تشخیص زودهنگام سرطان دست یابند

تشخیص زودهنگام سرطان. محققان موفق شدند با استفاده از آزمایش خون RNA به تشخیص زودهنگام سرطان دست یابند

محققانی از دانشگاه اومئو در سوئد در تلاش برای یافتن یک روش دقیق و آسان برای تشخیص سرطان و تشخیص محل آن بدون نیاز به نمونه برداری از بافت سلولی تهاجمی، یک آزمایش خون جدید را توسعه داده اند که تنها با پلاکت های خون موجود در یک قطره از خون می توانند، سرطان را تشخیص دهند. با مشاهده ی نتایج مشخص شده است که این متد دارای دقت شناسایی ۹۶ درصدی می باشد.

ما قبلا هم شاهد تحقیقات زیادی در این زمینه بوده ایم که از جمله می توان به تحقیقات دانشگاه برادفورد اشاره کرد که با استفاده از تحلیل UVA در DNA، وجود سرطان را تشخیص می دهند. با این وجود، محققان اومئو یک رویکرد نسبتا متفاوتی را پیش گرفتند. تحقیقات آنها بر روی این اصل متمرکز بوده است که چگونه تومورها، پروفایل های RNA پلاکت را پرورش می دهند و اثری از سرطان را در خون به جای می گذارند.

محققان امیدوارند که با دنبال کردن پلاکت های خونی که توسط تومور پرورش یافته اند، نه تنها وجود سرطان را به دقت شناسایی کنند بلکه محل آن در بدن را هم به دقت تشخیص دهند.

این تجزیه و تحلیل هایی که صورت گرفته است بر روی نمونه خون گرفته شده از ۲۸۳ بیمار که به نوعی مشکوک به سرطان بوده اند، انجام شده است و در ۹۶ درصد از این موارد به خوبی وجود سرطان تشخیص داده شده و همچنین منشاء تومور هم با دقتی ۷۱ درصدی شناسایی شده است. این نتایج همچنین تفاوت مولکولی موجود در سرطان را هم نشان داده است که پزشکان به کمک این نتایج می توانند بهترین روش درمان برای هر بیمار را هم انتخاب کنند و به کار گیرند.

نیلسون، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: یکی از قدم های اولیه ی بسیار ضروری، تشخیص سرطان می باشد. در این مطالعه ای که ما انجام داده ایم بر روی این قضیه متمرکز بوده ایم که چگونه می توان یک متد جدید که مبنی بر خون می باشد را برای تشخیص سرطان به کار برد تا به طور مثال در آینده ای نزدیک نیاز به ارائه ی یک نمونه از بافت سلولی تهاجمی برای تشخیص سرطان ریه، امری غیر ضروری باشد. در این مطالعه تقریبا همه نوع سرطانی تشخیص داده شده و ثابت شده که این بیوپسی های مبتنی بر خون دارای پتانسیل بسیار زیادی در تشخیص زودهنگام سرطان می باشند.

به طور کلی این نتایج نشان می دهد که تجزیه و تحلیل پلاکت ها، یک روش قدرتمند برای شناسایی سرطان در سراسر بدن می باشد.

یافته های این پژوهش در مجله ی Cancer Cell منتشر شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: umu


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر