;
coinex

فضانوردان موفق شدند در ایستگاه فضایی گل رشد دهند

فضانوردان موفق شدند در ایستگاه فضایی گل رشد دهند

فضانوردان ناسا یک آزمایش رشد گیاه انجام دادند که به گفته ناسا می تواند اولین گلی باشد (در این مورد، گل آهار) که تا به حال در آزمایشگاه فضایی رشد کرده است. انتظار می رود این گل در اوایل سال 2016 میلادی شکوفه بزند. این می تواند یک شروع زیبا برای سال جدید میلادی در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) باشد.
این گل ها بخشی از سیستم رشد گیاهی می باشند که در یک آزمایش برای رشد انواع مختلف گیاهان در ایستگاه فضایی طراحی شده است. انجام و به ثمر رساندن این نوع پژوهش ها لازم می باشد، زیرا اگر انسان بخواهد بیشتر در درون فضا کنکاش کند، مدت زمان بیشتری را در آنجا به سر ببرد، به مقصدی مانند مریخ فکر کند و یا قصد رسیدن به حیات فرا زمینی داشته باشد، رشد گیاه برای او بسیار با ارزش است، پس از آن فضانوردان یک راه برای کشت غذا برای خود و بدون تکیه بر محموله هایی که از زمین می آورند، خواهند داشت.
در ماه آگوست نیز، سه فضانورد از ناسا رشد کاهو را در ایستگاه فضایی به عنوان بخشی از این نوع آزمایشات نمونه سازی کردند.
یکی از دانشمندان ناسا که بر روی چنین پروژه ای کار می کند، در بیانیه ای گفت :”رشد یک گل بیشتر از رشد گیاهی مانند کاهو چالش بر انگیز است” و “روشنایی و سایر پارامترهای زیست محیطی برای رشد گل، حساس تر هستند.”
دانشمندان امیدوارند در مورد چگونگی رشد گیاهان گلدار در شرایط جاذبه ی ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) اطلاعات بیشتر کسب کنند. با رشد گل آهار، این آژانس فضایی قصد دارد در مورد نحوه رفتار گرده افشانی در محیط تقریبا بسته ایستگاه فضایی، اطلاعاتی جمع آوری کند.
جاه طلبی های کشاورزی فضایی ناسا به پرورش گیاهان گلدار ختم نمی شود. این آژانس فضاییقصد دارد رشد گیاهانی مثل گوجه فرنگی را نیز تا سال 2017 میلادی در ایستگاه فضایی به ثمر برساند.
آزمایش های پیشین نشان می دهند که رشد گیاهان در واقع می تواند اثر مثبتی بر سلامت روان یک فضانورد داشته باشد. یکی از دانشمندان گیاه شناس به نام Bruce Bugbee نیز این نکته را تائید می کند: “گیاهان دارای ارزش عمیق روانی برای افراد در فضا هستند، البته حتما شما می دانید که ارزش روانی دارند، اما به طور کلی ارزش آن بیشتر از چیزی است که فکر می کنید”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر