;
coinex

آژانس امنیت ملی آمریکا جمع آوری داده های ایمیلی را به دلیل یافتن راه های جدید برای دریافت اطلاعات خود، متوقف کرد

آژانس امنیت ملی آمریکا جمع آوری ایمیل را به دلیل یافتن راه های جدید برای دریافت اطلاعات خود، متوقف کرد

یک گزارش جدید نشان می دهد که چرا آژانس امنیت ملی آمریکا NSA به طور داوطلبانه برنامه نظارت وب را در ماه نوامبر سال 2011 تعطیل کرد، در واقع این آژانس راه دیگری برای جمع آوری داده ها در اختیار داشت.

برنامه نظارت گسترده شامل جمع آوری داده های ایمیلی (و همچنین داده های تلفنی از یک برنامه خواهر) در داخل کشور از شهروندان ایالات متحده در سراسر کشور می شد.
هنگامی که ادوارد اسنودن اسناد طبقه بندی شده را در سال 2013 به بیرون درز داد، برنامه های نظارت مخفی کشف شد، و دولت ایالات متحده در نهایت وجود برنامه ها را تصدیق کردند، این دولت توضیح داد که تعطیلی برنامه به دلیل “استدلال عملیاتی و منابع” بوده است. اما جمع آوری داده ها را متوقف نکرد. این نظارت در خارج از کشورآمریکا نیز توسط این دولت برقرار است.
به گزارش نیویورک تایمز که اسناد جدید را فاش کرده، گزارشی از بازرس کل سازمان امنیت ملی آمریکا که از طریق درخواست آزادی قانون اطلاعات به دست آمده ، نشان می دهد که در میان طرح های دیگر، NSA برنامه های قدیمی خود را با یک سیستم جدید جمع آوری داده ها در خارج از کشور جایگزین کرده است.
این سیستم جدید اجازه می دهد تا NSA اطلاعات را از نظر قانونی در کشورهایی که در آن قانون نظارت بر اطلاعات خارجی تنظیم نیست، جمع آوری کند.
با توجه به این گزارش، همچنین “تحت قانون اصلاحات FISA سال 2008، که اجازه شنود در خاک داخلی که هدف آن پیگیری اظلاعات افراد غیر شهروند خاص در خارج از کشور، از جمله ایمیل جدید ذخیره شده آنها که به یک شخص آمریکایی فرستاده اند یا از یک شخص آمریکایی دریافت کرده اند” می باشد، به این دولت اجازه جمع آوری داده می دهد.
این اساسا به این معنی است که NSA قادر به جمع آوری همان نوع از داده ها بدون اجرای هر گونه مسائل حقوقی عمده به عنوان داده های داخلی قابل یافت در خارج از کشور بوده است، فقط به خاطر اینکه مسیرهای اینترنت از طریق فیبر نوری جهانی است و او این دسترسی را دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر