;
coinex

یک برنامه کامپیوتری جدید می تواند پیش بینی کند رابطه عاطفی شما چقدر طول می کشد

یک برنامه کامپیوتری جدید می تواند پیش بینی کند رابطه عاطفی شما چقدر طول می کشد

محققان یک برنامه کامپیوتری ایجاد کرده اند که می تواند موفقیت رابطه را با دقتی بهتر از درمانگران متخصص پیش بینی کند.

این برنامه با دقت 79٪ قادر به پیش بینی این است که آیا رابطه شما و شریک زندگیتان در طول زمان بهبود می یابد یا بدتر می شود، حتی بهتر از کارشناسان روانشاس و متخصص، که در جلسات درمانی زوج های ازدواج کرده نظرات خود را اعلام می کنند، قادر به حدس و پیش بینی است.
این برنامه که توسط تیمی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشکده مهندسی دانشگاه یوتا انجام شده است، با استفاده از تجزیه و تحلیل تن صدایی که زوج ها با یکدیگر صحبت می کنند، کار می کند .
دکتر نصیر، دانشجوی دکترای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و نویسنده این مطالعه، در یک مصاحبه مطبوعاتی این طور نوشته است:” چیزی که شما می گویید خیلی مهم نیست تنها مسئله بسیار مهم این است که چگونه و با چه لحنی آن را بیان می کنید”
برای ایجاد این برنامه، محققان صدها گفتگو از 100 زوج را در جلسات درمانی زناشویی در طول دو سال ثبت کرده اند. آنها پس از آن وضعیت دعوا،نزاع هر زوج را به مدت پنج سال دنبال کردند.
در واقع این محققان هر یک از موارد ضبط شده را به ویژگی های آکوستیک و عواملی مانند پیک و شدت صدا شکستند. این مهم است که تجزیه و تحلیل گفتگوهای متعدد، بین زوج ها بوده است بنا بر این می توانند در ریز لحن نمایش داده شده توسط برنامه ببینید که چگونه ویژگی های آکوستیک آوازی زوج ها، در طول زمان تغییر می کند، و در مورد رابطه چه می گویند.
در نهایت، امیدوارند با تجزیه و تحلیل زبان بدن و کلمات واقعی صحبت کردن به پیش بینی نتایج رابطه بپردازند.
پانایوتیس گئورگیو، استادیار مهندسی برق که در این مطالعه همکار راهنما بود، در یک نوشته مطبوعاتی گفت: “با دنبال کردن چندین برهه ی زمانی و ویژگی های هر دو شخص رابطه و پویایی آنها می توان مدار رابطه آن دو را شناسایی کرد”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر