;
coinex

ولوو با کانسپت 26، استقلال و خودرانی را در وسایل نقیله به ارمغان می آورد

ولوو با کانسپت 26 خودگرانی را در وسایل نقیله به ارمغان می آورد

پیشروی و تلاطم وسایل نقلیه خود مختار همچنان ادامه دارد. ولوو برای پیوستن به مرسدس بنز، Chevy،Italdesign و Rinspeed، یک نسخه از کانسپت ماشین مستقل آینده ایجاد کرده است. این خودروساز سوئدی درست به قلب مسئله زده ، به طور کامل از بخش پوسته و بدنه گذشته و صرفا بر روی فضای داخلی که برای راننده یا مسافر امکان مدیریت بهتر زمان رفت و آمد را فراهم می کند، تمرکز کرده است.
قبل از توسعه کانسپت 26، شرکت ولوو تحقیقی در رفت و آمد روزانه در ایالات متحده و روی روشی که رانندگان از وقت خود پشت ماشین با یک پارادایم مستقل استفاده می کنند، انجام داد. نتاج این تحقیق مشخص کرد که زمان رفت و آمد به طور متوسط 26 دقیقه است که البته می تواند در کلان شهرهای پر ترافیک مانند نیویورک و لس آنجلس بیشتر باشد، به هر حال بخش 26 این نام از نتیجه این تحقیق بر می آید. گفتنی است که نمایشگاه اتو شو لوس آنجلس اولین محلی بود که عملکرد کانسپت جدید دیده شد.
هدف کانسپت بخش کابین خودرو برای توانمندسازی رانندگان در استفاده بهتر از زمان می باشد، در واقع زمانی که به طور مرسوم در جابجایی پا بین پدال گاز و پدال ترمز و دید چشم به علائم راهنمایی و رانندگی و چراغ ترمز و… صرف می شود را کاهش داد و یا در واقع حذف کرد.
Anders Tylman-Mikiewicz مدیر اصلی “ولوو مانیتورینگ” و “کانسپت سنتر” که کانسپت 26 را توسعه داده است می گوید: ” کانسپت 26 ولوو این تصور که رانندگی در روز و در راه راست هنوز هم می تواند سرگرم کننده و رهایی بخش باشد را نشان می دهد اما بخش هایی از رانندگی در رفت و آمد روزانه به ویژه در بسیاری از مناطق شلوغ، استرس زا و خسته کننده می باشد و گاهی اوقات با آسیب همراه است،”
در گذشته، طراحان با تمرکز روی نماینده راننده ی چند منظوره ی مشابه کار کرده اند، که در واقع ایجاد فضای داخلی بود که از طریق صندلی های جلو و ستون گردان فرمان رباتیکی، انتقال می یافت، ولوو در کانسپت 26 در این نوع تحول، یک قدم بیشتر پیش می رود. در حالت “راندن”، به نظر می رسد طراحی شبیه به مدل معمولی وجود دو صندلی (راننده / مسافر) می باشد که با صفحه نمایش لمسی کنسول داشبورد میانی و پنل ابزار های دیجیتال تکمیل شده است. در واقع یک صفحه نمایش چشمگیر 25 اینچی دارد.

در حالت " Creat"، کانسپت 26 یک پلت فرم قابل تنظیم برای کمک به راننده برای استفاده از زمان خود فراهم می کند.
در حالت ” Creat”، کانسپت 26 یک پلت فرم قابل تنظیم برای کمک به راننده برای استفاده از زمان خود فراهم می کند. صندلی، میز و صفحه نمایش با تنظیمات مختلف اجازه می دهد او به خواندن، مرور صفحات وب، پیام رسانی، کار بر روی پروژه و از قبیل فعالیت ها بپردازد. با رفت و آمد این چنینی در یک روز، به طور بالقوه می توان در زمان صرفه جویی و به بیشتر کارها رسیدگی کرد.

برخی از رانندگان ممکن است برای شروع روز کاری مشتاق استفاده از پاهایشان نباشند و ترجیح دهند از زمان رفت و آمد به عنوان راهی برای استراحت (و یا ادامه خواب آلودگی شبانه) استفاده کنند. کانسپت 26 برای آنها ، حالت “آرامش” ارائه می دهد، که در این حالت صندلی راننده مدل خوابیده می شود و موقعیت کاملا راحتی برای استراحت و یا چرت زدن مهیا می کند. راننده می تواند در حالی که استراحت می کند از مطالبی نیز که سیستم کامپیوتر برای تماشا روی صفحه نمایش نشان می دهد، لذت ببرد. صندلی هم احتمالا مجهز به میکرو تنظیمات و قابلیت ماساژ می باشد.

صندلی هم احتمالا مجهز به میکرو تنظیمات و قابلیت ماساژ می باشد.

سایت منبع به کانسپت 26 و تحول خودکار آن در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس، نگاهی داشته است. در حالی که این کانسپت بر اساس زندگی واقعی محصولات معماری مقیاس پذیر ولوو (SPA) می باشد، قطعا احساس می شود که بیشتر شبیه به یک چشم انداز در حال تحول از اوایل یک پیش نمایش محصول می باشد. ولوو امیدوار است این کانسپت در میان مصرف کنندگان علاقه مند به ماشین ریالجرقه ای بوجود آورد، به همین منظور وب سایت www.futureofdriving.com را برای ایده های تنظیمات خودروی مستقل که توسط مردم ارائه می شود، راه اندازی کرده است. به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام در مورد خودرو های مستقل و خودمختار ، ولوو در نظر دارد 100 درابور سوئدی را در وسایل نقلیه مستقل و خودمختار خود در سال 2017 وارد کند، که گام بزرگ بعدی در پروژه DriveMe آن محسوب می شود.

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر