;
coinex

مردم ترجیح می دهند شرکت های تکنولوژی محور اتومبیل های خودران تولید نکنند

مردم ترجیح می دهند شرکت های تکنولوژی محور اتومبیل های خودران تولید نکنند

با اینکه شرکت های گوگل، اوبر و سایر شرکتهای تکنولوژی محور، هدایت و سرپرستی عرصه ی اتومبیلهای خودران را به عهده دارند، با این حال خودروسازان قدیمی نقش بزرگی در این جریان بازی می کنند.
بیش از نیمی از مصرف کنندگان در سراسر جهان مشتاق به استفاده از اتومبیلهای خودران هستند، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها ترجیح می دهند که شرکتهای تکنولوژی تولید کننده آنها نباشند.

طی تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد و گروه مشاوره ی بوستون، حدود 60 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان آماده پذیرش و استفاده از وسایل نقلیه ی خودران هستند، اما تنها 16% از آنها به خودروهای ساخت شرکتهای تکنولوژی اعتماد می کنند. در عوض حدود 46٪ از آنها معتقدند که خودروسازان قدیمی باید هدایت عرصه ی تولید و توسعه ی اتومبیل های خودران را به عهده داشته باشند. البته هدف آنها حذف کامل شرکت های تکنولوژی محور، از این روند نیست.

با توجه به بررسی های انجام شده در ده کشور مختلف و 5500 مصرف کننده ، 69 درصد از مردم به اتومبیل هایی اعتماد دارند که از همکاری این دو بخش ساخته شده باشند . به بیان دیگر مردم می خواهند تولید و هدایت اصلی به عهده ی خودروسازان سنتی باشد و در عین حال از تخصص شرکت هایی مانند اپل و گوگل در زمینه ی تکنولوژی استفاده شود.

اگر این مبنای تقاضای مردم باشد، شرکت گوگل در بین سایر شرکت های این عرصه از امتیاز بالاتری برخوردار است. چرا که در یک رویداد در ماه سپتامبر یکی از موسسان گوگل و مدیرعامل حال حاضر شرکت آلفابت گفته بود که گوگل قصد ندارد خودروهای خود را به تنهایی تولید و عرضه کند بلکه قصد دارد با فعالان صنعت خودرو سازی شراکت و همکاری داشته باشد.

با اینحال اپل قصد دارد اتومبیل های خود را تولید کند. و به گزارش وال استریت ژورنال اولین مدل آن (که کاملا مستقل و منحصر به این شرکت نیست) در سال 2019 معرفی خواهد شد.

با اینکه شرکت اپل هنوز برنامه ی تولید خودروهای خود را تایید نکرده ، شرکت DMV کالیفرنیا در ماه سپتامبر به خبرنگار تک اینسایدر گفته بود که اپل برای آزمایش خودرو در یک جاده ی عمومی با مقامات سازمانی دیدار داشته است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر