;
coinex

هواوی میت ۸ رسما رونمایی شد

هواوی میت ۸. هواوی به تازگی از دستگاه بزرگ  بعدی خود رونمایی کرد.

هواوی به تازگی از دستگاه بزرگ  جدید خود رونمایی کرد. بله درست است منظور ما همان هواوی میت 8  با صفحه نمایش 6 اینچی می باشد که جانشین مدل سابق میت 7 می شود.

این گوشی با لبه هایی باریکتر و 2.5D عرضه می شود که تا حدودی منحنی شکل هم هست و به نظر می رسد که گوشی خوش دستی باشد.

در اینجا می خواهیم یک نگاه سریعی به مشخصات این گوشی میت ۸ بیندازیم:

  • پلتفرم: اندروید ۶ مارشمالو با رابط کاربری Huawei Emotion UI 4.0
  • صفحه نمایش: ۶اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی
  • سیستم روی تراشه: HiSilicon Kirin 950 با 4x Cortex A72s با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز، 4x Cortex A53s با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز
  • رم: ۳/۴ گیگابایتی
  • حافظه ی داخلی: ۳۲/۶۴ گیگابایتی
  • دوربین: دوربین عقب ۱۶ مگا پیکسلی Sony IMX298 با دیافراگم f/2.0 و تثبیت کننده ی تصویر اپنیکال ۳ محوره، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی Sony IMX179 با دیافراگم f/2.4
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

این گوشی با لبه هایی باریکتر و 2.5D عرضه می شود که تا حدودی منحنی شکل هم هست و به نظر می رسد که گوشی خوش دستی باشد.

یک سری از ویژگی های این گوشی  ارزش این را دارد که بیشتر به آنها بپردازیم: صفحه نمایش اولین مورد اینهاست. با توجه به  اندازه ی ۶ اینچی این دستگاه نکته ای که شاید تا حدودی تعجب برانگیز باشد، رزولوشن پایین تر از کواد اچ دی (QHD) آن می باشد. این وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی با تراکم پیکسل ۳۶۷ پیکسل در اینچ کار می کند که با توجه به این اعداد و ارقام جایگاه پایین تری را نسبت به رقبای خود دارد (توجه داشته باشید که منظور ما از این گفته این نیست که این تراکم و رزولوشن از صفحه نمایش برای نمایش شارپ آن کافی نیست).

دومین مورد دوربین عقب این گوشی است. این دوربین که یک واحد Sony IMX298 می باشد، قادر به تشخیص فاز فوکوس خودکار است. داشتن ۱۶ مگاپیکسل رزولوشن در آن به این معنی است که اندازه ی پیکسل ۱.۱۲ میکرون می باشد که پایین ترین حد در بازار است و به طور معمول این امر منجر به مسائلی با حساسیت به نور کم می شوند،اما ما همچنان منتظریم ببینیم که هواوی با این مسائل چگونه برخورد می کند. جالب توجه است هواوی از تثبیت کننده ی تصویر اپتیکال (OIS) سه محوره بهره می برد که لرزش دست در ویدئوها را به حداقل می رساند و به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند سریعتر و واضحتر عکس بگیرند.

مورد بعدی اسکنر آن می باشد. یک اسکنر اثر انگشت بهبودیافته و جدید در پشت این گوشی وجود دارد: هواوی می گوید میزان تشخیص اشتباه این اسکنر تنها بین ۱ تا ۲ درصد است و این سنسور یک خواننده ی همه جانبه ی ۳۶۰ درجه ای می باشد که فقط ۰.۵ ثانیه طول می کشد تا فرایند آنلاک کردن گوشی کامل شود. این اسکنر با یک سری قابلیت های دیگری هم همراه می شود: شما می توانید از این اسکنر برای پرداخت (به نظر می رسد که این ویژگی اولین بار است که در چین در دسترس قرار می گیرد.)، برای باز کردن ایمن اسناد، قفل کردن برنامه ها، متوقف کردن آلارم، دسترسی به عکس های خصوصی و حتی پاسخ به تماس ها (از طریق فشردن طولانی مدت آن) استفاده کنید.

مورد آخری که می خواهیم به آن بپردازیم ترکیب باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و HiSilicon Kirin 950 می باشد که عملکرد و طول عمر باتری هواوی میت ۸ را مشخص می کنند. هواوی رسما می گوید عمر باتری میت ۸ با استفاده ی “نرمال” به مدت ۲.۳۶  روز می باشد در حالیکه در حالت بازپخش ویدئوی اچ دی تا ۱۷ ساعت دوام می آورد. این گوشی همچنین از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می کند به این صورت که می توانید با ۳۰ دقیقه شارژ این دستگاه، خیالتان را از دوام باتری آن به مدت یک روز راحت کنید. از طرفی راجع به سیستم روی تراشه ی این دستگاه می توان گفت که Kirin 950 یک تراشه ی ۸ هسته ای است که ۴ عدد ار آنها هسته های با عملکرد بالای Cortex A72s می باشند که با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز اجرا می شوند و این فوق العاده است. این تراشه بر روی سیلیکون FinFET شانزده نانومتری ساخته می شود.

میت ۸ در فصل اول سال ۲۰۱۶ در چین در دسترس قرار می گیرد. جزئیات بیشتر درباره ی این گوشی در اوایل ژانویه ارائه می شود.

هواوی رسما می گوید عمر باتری میت ۸ با استفاده ی "نرمال" به مدت ۲.۳۶  روز می باشد در حالیکه در حالت بازپخش ویدئوی اچ دی تا ۱۷ ساعت دوام می آورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر