;
coinex

تکنیک شیمیایی جدید می تواند جنسیت مربوط به یک اثر انگشت را شناسایی کند

جنسیت مربوط به یک اثر انگشت. تکنیک شیمیایی جدید می تواند جنسیت مربوط به یک اثر انگشت را شناسایی کند

کشف اثر انگشت در یک صحنه ی جرم، گامی امیدوار کننده در شناسایی مجرم می باشد، هرچند که پایگاه داده های بزرگ هنوز هم باید به منظور یافتن مطابقت های بیشتر وارسی شوند و این چاپ های مجرمان باید در پایگاه داده ی گفته شده قرار بگیرند. اما چه چیزی می تواند بسیاری از این افراد مظنون را قبل از انجام یک جستجوی دقیق رد کند؟ یک تکنولوژی شناسایی اثر انگشت جدید این وعده را می دهد که این فرایند را آسانتر و واضحتر سازد. اما چگونه؟ این تکنولوژی با آشکار کردن اینکه اثر انگشت متعلق به زن یا مرد است، در این زمینه کمک شایانی می کند.

این رویکرد جدید بر اساس این فرض منطقی کار می کند و این فرض مذکور این است که سطوح اسید آمینه در عرق زنان تقریبا دوبرابر بیشتر از مردان است. یک تیم از محققان دانشگاه آلبانی به رهبری پروفسور Jan Halamek به دنبال استفاده از این تفاوت زیستی برای اضافه کردن ابزارهای دیگر برای بازرسان می باشند.

این تکنیک به این صورت استفاده می شود که ابتدا اثرانگشت را بر روی یک قطعه از بسته بندی های پلاستیکی منتقل می کنند که با یک محلول هیدروکلریک اسید واکنش دهد و سپس گرم  شود. این واکنش ها منجر به این می شود که اسیدهای آمینه ی محلول در آب به محلول اسیدی راه یابند. در اینجا این تیم می تواند به سطوح اسید آمینه دست یابد و با چاپ آن جنسیت را تعیین کند.

در آزمایش اولیه ای که این تیم از یک اثر انگشت ساختگی استفاده کردند، این متد با دقت ۹۹ درصدی قادر به تمییز بین جنسیت زن و مرد بود. آنها یک صحنه ی جرم ساختکی راه انداختند که اثر انگشت ۳ زن بر روی ۵ سطح مختلف از جمله یک مانیتور کامپیوتر و دستگیره ی در به جای مانده بود. این تیم گزارش می کند که این تکنیک با موفقیت توانست این اثر انگشت ها را به عنوان اثر انگشت متعلق به یک زن چاپ کند.

Halamek گفت: یکی از اهداف اصلی این پروژه حرکت به سمت یافتن محتوای شیمیایی در اثر انگشت بود. ما قصد نداریم که با تجزیه و تحلیل DNA و یا پایگاه داده های مورد استفاده در شناسایی رقابت کنیم. در واقع هدف ما تمییز بین گروه های جمعیتی می باشد.

این تیم هم اکنون به دنبال بهبود بیشتر این تکنیک و در همین حال توسعه ی بیشتر روش های شناسایی برای ویژگی های دیگری که ممکن است در تحقیقات پزشکی قانونی کمک کند، می باشند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: albany


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر