;
coinex

تاثیر نحوه متولد شدن روی رشد مغز

تاثیر نحوه متولد شدن روی رشد مغز

همیشه مادران در تصمیم گیری بین روش زایمان دچار شک می شوند، البته همه ی این تصمسم بر عهده مادر نیست گاهی تصمیمات پزشکی در آن دخیل است. در اینجا قصد داریم آخرین مطالعات یافت شده در این باره را برای شما بازگو کنیم.

یافته های اولیه از یک مطالعه در ایالات متحده نشان دادند، اینکه نوزاد به طور طبیعی و یا از طریق سزارین به دنیا آمده باشد می تواند در چگونگی رشد مغز او اثری ماندگار بگذارد. با تجزیه و تحلیل رشد بچه موش ها، دانشمندان انواع مختلف رشد سلول مغزی آنها را بر اساس نحوه تولد شناسایی کرده اند.
هنگامی که یک کودک متولد می شود، مغز به طور طبیعی سلول هایی بیشتر از حد نیازش قبل از کشتن برخی از سلول های دیگر تولید می کند. دانشمندان علوم اعصاب از دانشگاه ایالتی جورجیا روی چگونگی رشد سلول های مغز در موش بلافاصله پس از تولد بررسی هایی انجام دادند، و مشاهده کردند که نرخ مرگ سلولی در موش به روش تولد سزارین در مقایسه با موش متولد واژینال بیشتر است. یکی از این محققان می گوید:”ما با این پیک مرگ سلولی درست در هنگام تولد مواجه شدیم”
این پژوهش هنوز در مرحله اولیه است، اما به دانسته های در حال حاضر ما، در مورد روش رشد سیستم عصبی در چند سال اول زندگی کمک می کند. اما چرا دقیقا دو روش تولد چنین اثرات مختلفی بر جای می گذارند؟ خیلی زود است که نظری راجع به آن بدهیم، اما یک احتمال این است که باکتری های مبتنی بر میکروبیوم های ما از مادرمان به ما منتقل می شود.
تحقیقات قبلی نشان داده است بسته به روش تولد، این می تواند از میکروب های واژن و یا از گونه های پوست ساکن، مانند لاکتوباسیلوس و اورئوس آمده باشد. دانشمندان فکر می کنند که تولد اثر ماندگار بر روی سیستم ایمنی بدن ما دارد، محققان از دولت گرجستان نیز رشد مغز را به لیست اثرات آن اضافه کردند.
آنها همچنین دریافتند که موش هایی که از طریق سزارین به دنیا آمده اند، به طور متوسط بزرگتر از همتایان خود بودند، که این بر می گردد به پژوهش های پیشین برای پیوند بین چاقی و نوع روش تولد که اگر این ارتباط در نوزاد انسان هم یافت شود، ممکن است مجبور به تجدید نظر در رویکرد سزارین شویم و بگوییم که آنقدر ها هم بد نیست ولی گام بعدی تلاش برای ارتباط بین سلول های ایمنی به نام میکروگلیا از مغزو سرعت مرگ سلول ها می باشد.
در طول یک فرآیند کار عادی، نوزاد در فرآیندهای بیولوژیکی خاصی، مانند یورش هورمون ها در حالت بی دفاع قرار می گیرد. دانشمندان در حال حاضر مشغول تلاش بر روی این هستند که اثرات طولانی مدت سزارین دقیقا چیست و چگونه ممکن است ما با استفاده از داروی تجویز شده پس از تولد قادر به جبران آن اثرات در فرزند باشیم.
محققان می گویند با وجود 30 درصد از نوزادان متولد شده به روش سزارین در ایالات متحده (در کشورهای دیگر، همین میزان است و حتی شاید بالاتر باشد) یک نگاه نزدیک به عواقب ناشی از این روش تولد لازم است. از آنجا که روش زایمان هم یک مسئله شخصی است و هم به تصمیم گیری پزشکی برای مادر مربوط می شود، دانستن حقایق کامل قبل از انتخاب روش فارغ شدن، مهم است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sciencealert


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر