coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

با استفاده از این کفی پا می توانید وسایل الکترونیکی خود را کنترل کنید!

KickSoul. KickSoul به شما این امکان را می دهد که به کمک پاهای خود دستگاه هایتان را کنترل کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی وقتها که دست هایتان پر است، از پاهایتان برای انجام یک سری از کارها استفاده کنید، اما استفاده از پاها به پرتاب کردن لباس ها به این سو و آن سو و یا  جابجا کردن چیزی از سر راه و کارهایی از این قبیل محدود می شود. مثلا یکی از محدودیت های استفاده از پا برای کارهایی است که به موبایل و کنترل دستگاه های الکترونیکی مربوط می شود و اما هم اکنون به لطف تلاش برخی از محققان در تیم MIT Media Lab ، ایده ای که مهندسان صنعت اتومبیل سازی فورد برای باز کردن درب عفب این اتومبیل با استفاده از ضربه ی پا استفاده کردتد، را برای کنترل دستگاه های الکترونیکی اعمال کرده اند. نمونه ی اولیه ی سیستم KickSoul به کاربران این امکان را می دهد که گوشی های هوشمند، کامپیوترها و لوازم دیگر را با استفاده از حرکت پا و به صورت بی سیم کنترل کنند.

این تیم یک کفی برای کفش توسعه داده اند و برخی از المان های الکترونیکی را به وسط این کفی دوخته اند. این المان های الکترونیکی شامل یک میکرو کامپیوتر Arduino، یک ماژول بلوتوث و یک IMU شش محوره (واحد اندازه گیری اینرسی که متشکل از یک شتاب سنج و ژیروسکوپ می باشد) می شوند.

این IMU تمام حرکات پا را ثبت می کند و آنها را برای این Adruino بازپخش می کند. با استفاده از یک الگوریتم سفارشی، این به نوبه ی خود قادر به انتخاب دو حرکت عمدی در بین دیگر حرکات می باشد: یک حرکت “هل دادن” رو به جلو و یک حرکت “کشیدن به سمت داخل” رو به عقب. هنگامی که هریک از این حرکات شناسایی شوند، بلوتوث برای اعلام کردن یک برنامه ی خاص بر روی گوشی هوشمند شخصی که این کفی را پوشیده است، استفاده می شود.

نمونه هایی از کاربردهای این سیستم به این شکل هستند که می توان با کشیدن پا به جلو و یا عقب، بر روی صفحه نمایش های کامپیوتر زوم کرد و یا از زوم خارج شد، یا هنگامی که دستهایتان از کیسه های مواد غذایی و … پر است، می توانید چراغ های خانه را روشن کنید، همینطور هنگامی که یک گوشی را در یک دست نگه داشته اید می توانید با حرکات پا به عملکرد های گوشی دسترسی یابید، یا اینکه وقتی که تلفن از شما دور است و در این حین تماسی دریافت می کنید با استفاده از این سیستم می توانید تماس ها را پاسخ دهید و یا آن را رد کنید.

این تیم اخیرا یک مقاله راجع به KickSoul ارائه کرده اند اما هنوز هیچ صحبتی راجع به تجاری کردن این فناوری نشده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر