;
coinex

منع آژانس امنیت ملی آمریکا از جمع آوری اطلاعات تماس های تلفنی

منع آژانس امنیت ملی  آمریکا از جمع آوری اطلاعات تماس های تلفنی

از این به بعد زمان برقراری تماس در آمریکا، چیز متفاوتی اتفاق خواهد افتاد، آژانس امنیت ملی آمریکا دیگر به جمع آوری اطلاعات به عنوان بخشی از سوابق تلفن از اپراتور ها، نخواهد پرداخت. این اطلاعات که آژانس امنیت ملی آمریکا دیگر به طور خودکار نخواهد دید، شامل ابر داده هایی مانند شماره تلفن و طول تماس می باشد.
از این پس، اپراتورهایی مانند ورایزون، AT & T، T-Mobile و Sprint اطلاعات را ایمن نگه می دارند مگر آنکه آژانس امنیت ملی آمریکا از یک دادگاه ویژه حکم داشته باشد. در واقع دادگاه بر اساس بررسی مورد به مورد اجازه را صادر خواهد کرد. تا پیش از این این آژانس اجازه ی درخواست برای جمع آوری و نگه داری داده ها را تا تاریخ  29 فوریه سال 2016 در اختیار داشت، بنا بر این می توان گفت برنامه ی دیگری در جریان است.
قانون آزادی ایالت متحده ی آمریکا شش ماه پیش امضا شد، این قانون منع آژانس امنیت ملی از جمع آوری داده های تلفنی بود. گفتنی است که این اتفاق به مدت 30 ماه پس از افشاگری برنامه های نظارت سازمان امنیت ملی توسط ادوارد اسنودن، بوقوع پیوست. شما می دانید چه ضربه فنی است وقتی یک درخواست عالی دادگاه مخفی خواستار آن باشند که ورایزون سیاهه های مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا را تولید کند.
جیمز کلپر، افسر مدیر اطلاعات ملی می گوید:” این سیستم جدید به امنیت ملی امکان حفظ قابلیت های لازم را برای ادامه ی حفاظت از کشور می دهد، در عین حال که حمایت از تقویت آزادی های مدنی مردم آمریکا را گرامی داشته است.”
حملات تروریستی اخیر در پاریس قدرت نظارت تلفن آژانس امنیت ملی آمریکا را به فوتبال سیاسی تبدیل کرده است. برخی نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری مانند دونالد ترامپ، مارکو روبیو و کریس کریستی از آن دسته کسانی هستند که می خواهند شاهد آن باشند که این آژانس مجددا قدرت خود را برای جمع آوری داده ها به دست آورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر