;
coinex

چگونه رنکینگ وب سایت خود را بهبود بخشیم؟

هیچ کلید میانبری وجود ندارد که گوگل به خاطر آن امتیازی به سایت بدهد

بسیار شبیه به اعمالی شبیه پیدا کردن عشق، کاهش وزن و انجام کارهای خانه، هیچ کلید میانبری وجود ندارد که گوگل به خاطر آن امتیازی به سایت بدهد، افرادی ادعا می کنند این میانبر ها را می دانند و در ازای دریافت هزینه برای شما انجام می دهند ولی این شدنی نست همه چیز باید بر اساس اصول پیش رود.

در بهترین حالت، می توان به فردی مبلغی پرداخت کرد تا یک سری کارهای هوشمندانه و خلاقانه در این راستا انجام دهد که تنها در کوتاه مدت جواب می دهد یعنی تا زمانی که گوگل تغییر الگوریتم های خود را برای جبران آخرین ترفند ها و مجازات سایت هایی که از آنها استفاده کرده اند، تغییر دهد.

ولی نگران نباشید ساخت یک وب سایت گوگل پسند بسیار آسان است. فقط کافی است قوانین اساسی رعایت شود، این قوانین شامل ارسال کد تمیز، نگه داشتن چیزهای ساده، و طراحی انسانی و کامپیوتری می باشد.

به عنوان مثال، گوگل نمی تواند متن ناخوانای محتوای تصاویر و فلش را بخواند. البته این بدان معنی نیست که نباید تصاویر و یا ویژگی های بصری داشته و سایت خود را خسته کننده نمائید، اما به جای استفاده از یک تصویر، باید با استفاده از فونت های وب همان اثر را ایجاد کنید.

حداقل، استفاده از یک ویژگی ‘alt’ بر روی یک تصویر برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو باعث می شود که از محتوای تصویر با خبر شوند. این نوع تغییر معمولا خیلی زمان نمی برد اما تا حد زیادی مقدار داده ای را که گوگل با آن کار می کند، افزایش می دهد.

مطمئن شوید که شرایط جستجویی را برای محتوایی که افراد به دنبال آن هستند مهیا کرده اید.

به عنوان نقطه شروع، سلسله مراتب را در نظر بگیرید. از نظر بصری، استفاده از تگ های <h1> و یا تنظیم ساده متن با استفاده از فونت 24pt ممکن است، یکسان به نظر برسد.

با این حال، گوگل هر بخشی از متن را که برای آن از تگ <h1> استفاده شده است، با دید عنوان اصلی، نگاه می کند، پس  باید در یک صفحه فقط یک بار از این تگ استفاده شده باشد. تگ <h2> سرفصل ثانویه، و <H3> تا <h6> نیز به ترتیب کراس هدینگ ها هستند.

ساختار سایت شما به طور کلی باید اصولی و همچنین حداقل با یک لینک به هر صفحه همراه باشد.

این ممکن است برای درک بیشتر کلمات کلیدی مناسب باشد، در عمل به منظور جلب توجه به محتوای اصلی صفحات استفاده می شود، به طوری که بازدید کنندگان آنها را می بینند و می توانید امید وار باشید که از این طریق کاربر را جذب کنبد و حتی بک لینک بگیرید.

راهنمای سایت

شما می توانید با ارائه یک فایل نقشه سایت (به نام sitemap.xml) به گوگل کمک کنید، که در واقع  لیستی از تمام محتوا و چگونگی به روز رسانی معمول آن ارائه دهید. می توانید از صفحات وب مستر برای ارائه ی این اطلاعات به گوگل بازدید کنید.

صفحات تکراری یک مورد بسیار بد است، ساخت صفحات این چنینی را به طور کل فراموش کنید.

اگر از سیستم مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس استفاده می کنید، ارزش داشتن آنها به ایجاد نسخه های استاتیک صفحات وب می باشد. البته خیلی مهم نیست ولی این روزها  گوگل مسئولیت رسیدگی به صفحات پویا را دارد اما استفاده از CMS آماده هم ضرری ندارد. در صورت امکان، ترجیحا دسته بندی نیز داشته باشید.

معرفی خود

تا آنجا که محتوای خام پیش می رود، مهم ترین چیز این است که در وب سایت شما از آن دسته از کلمات کلیدی استفاده شده باشد که مردم آنها را جستجو می کنند.

از صفحه ی وب مستر دوباره بازدید کنید و یک کپی از داده هایی که موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند، درخواست کنید و سپس آن را بررسی نمائید. مثلا اگر در سایت شما از عبارت “شکارچی عنکبوت انسانی” استفاده نشده باشد، گوگل افرادی را که به دنبال آن کلمات هستند به سایت شما هدایت نمی کند که طبیعی است. پس از آن، چالش بعدی این است که برای دریافت بک لینک خوب به منظور افزایش اقتدار خود اقدام کنید.

SEO 

هرچند تا اینجا هم این راهنمایی ها ساده بودند، اما SEO واقعا بسیار ساده است، افرادی که غیر از این ادعایی دارند فقط قصدشان به بار آوردن هزینه برای شماست. هرگز دچار وسوسه ی کلاهبرداران خطرناک نشوید. در اکثر موارد راهبرد های آنها کار نمی کند، آنها به جای خوانندگان واقعی  ترافیک بی ارزش به سایت شما ارسال می کنند که حتی ممکن است به ضرر شما باشد.

به طور مثال ورزش زیاد و یک رژیم غذایی خوب تنها راه کاهش وزن است اینجا هم محتوای خوب تنها راه درست برای رسیدن به یک رتبه خوب گوگل می باشد.

استفاده از متا تگ ها

همیشه یک تگ برای شرح صفحات خود داشته باشید. متاداده تکه کمی از داده های نامرئی در یک صفحه وب می باشد، که در نظر گرفته شده تا به عنوان تعریف و ارائه اطلاعات سایت شما محسوب شود. این یکی از معدود مواردی است که گوگل طرفدار آن می باشد در واقع قرار دادن چیزی در صفحه که خواننده نخواهد دید.

مهم ترین بخش شرح متا است در واقع <نام متا = “توضیحات” محتوا = “شرح از صفحه” /> باید در هِدر صفحه قرار گیرد. اینجا جایی است  که شما می توانید دقیقا تصمیم بگیرید که چه متنی انتخاب کنید و گرنه گوگل به صورت خود کار این کار را انجام می دهد و چند کلمه از صفحه انتخاب می کند که ممکن است به ضرر شما تمام شود.

متا تگ ها کمتر مفید می باشند. در اصل، این یک پیشنهاد برای صاحبان سایت هاست که کلمات کلیدی خود را به موتورهای جستجو ارائه دهند، اما از قرار معلوم خیلی خوشایند نبوده است.

این روزها، آنها به طور کامل نادیده گرفته می شوند. مهم نیست که چقدر کارشناسان اصرار دارند که برای جستجو، باید پر شوند، به زحمت انداختن خود به اندازه چند بایت شاید حوصله سر بر باشد، زیرا گوگل با کلمات کلیدی مناسب بر اساس محتوای واقعی از صفحه شما و لینک هایی که به آن می آیند، کار می کند.

کار شما این است که اطمینان ایجاد کنید که محتوای گفته شده، در صفحات وب شما موجود می باشد. اگر نیست دوباره آن را بازنویسی کنید به طوری که هدایت درستی صورت گیرد.  راه سریع و آسانی برای آن وجود ندارد در واقع عبارت “سایت من در مورد این است که…” زمانی محقق می شود که همه چیز محتوا در راستای موضوع  باشد.

برخی از کارشناسان موتورهای جستجو تعدادی حقه توصیه  می کنند و ادعایشان این است که شما می توانید آن را برای رنکینگ بالاتر در گوگل، در وب سایت خود بکار بندید، با این حال باید از بسیاری از این ترفندها اجتناب شود.

در حالی که برخی از این ترفند کار نخواهد کرد، برخی در واقع می تواند، با وجود مجازات وب سایت گوگل، برای مقابله با این ترفندها، به سایت شما آسیب بزند. چهار ‘ترفند’ است که شما باید مثل طاعون از آن اجتناب کنید.

1. چاشنی کلیدی

گوگل به کلمات کلیدی نگاه می کند تا تصمیم بگیرد که سایت شما در مورد چه چیزی است، اما اگر محتوای پاراگراف های شما ضعیف باشد و تنها به تکرار بیهوده کلملت کلیدی پرداخته باشید، به احتمال زیاد جریمه خواهید شد.

این می تواند در کوتاه مدت جواب دهد اما در دراز مدت بهتر است مطالب خوب  را که در آن از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده شده، ارسال نمائید.

2. صفحات راهرو (Doorway pages)

این صفحات جعلی است که رنکینگ جستجو را بر هم می زند. به گونه ای در نظر گرفته شده که فقط موتورهای جستجو آنها را ببینند. کاربرانی که وارد آن می شوند حتی بدون توجه به سایت «واقعی» هدایت می شوند.

این صفحات توسط موتورهای جستجو به عنوان اسپم شناخته می شوند، بنابراین دوباره، بهتر است به محتوای واقعی خود تمرکز کنید.

3. متن نامرئی

این روش با استفاده از جاوا اسکریپت و HTML برای جاسازی کلمات کلیدی اضافی، محتوا و لینک ها در سایت اصلی است که بازدید کننده نخواهند دید، اما موتورهای جستجو می بینند.

این یک روش محبوب هکرها ست، که می تواند محتوا را از نظر صاحبان سایت هم پنهان نماید. سایت ها برای استفاده از آن تنبیه می شوند.

 

4. مزارع لینک(Link farms)

این سایت ها چیزی جز صدها میزبان از لینک به سایت های دیگر نمی باشند. آنها ادعا می کنند اغلب در ازای یک پیوند متقابل از سایت شما به رتبه ی شما کمک خواهند، که معمولا از این کار سر باز می زنند.

گوگل به اندازه کافی هوشمند است که بداند آنها چه چیزی هستند، شما در ازای میزبانی یک لینک به یک مزرعه در خطر جریمه می باشید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر