;
coinex

نوع جدید کربن از الماس سخت تر و درخشان است

نوع جدید کربن از الماس سخت تر و درخشان است

اکثر مردم فکر می کنند الماس سخت ترین کربن موجود است و به دلیل درخشانی محبوبیت خاصی بین خانوم ها دارد، شاید این اصطلاح درست باشد اما نه در مورد الماس.
دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی مدل سخت تری از کربن را خلق کردند که می درخشد.
این ترکیب جدید با نام کربن کیو “Q-carbon” از طریق پوشاندن کربن غیر متبلور و بی شکل در یک پایه ی سخت مانند یاقوت کبود (سیلیکات آلومینیوم و منیزیم)، پلاستیک یا شیشه و در نهایت تاباندن اشعه لیزر به آن به وجود می آید.
جی نارایان، عضو تیم تحقیق و یکی از نویسندگان ارشد مقاله ی چاپ شده در “مجله ی فیزیک کاربردی” (Journal of Applied Physics) د ربیانیه ای رسمی گفت: “ما سومین فاز کربن جامد را خلق کردیم. تنها جایی که ممکن است این عنصر یافت شود در هسته ی برخی سیاره هاست. ”
کربن ” فاز سوم ” به عنوان مبدا در یکی از انواع محدود فرم جامد آن است که عناصر در آن فرم خالص خود را دارند. این عناصر یا به شکل گرافیت (که درفاز اول کربن در نوک مداد استفاده می شود) و یا فاز دوم آن در شکل های مشبک که فرم یک الماس معمولی را می سازد، کاربرد دارد. این کربن بی شکل که دانشمندان آن را به عنوان یکی از اجزای اساسی نام برده اند، در واقع یک کربن نیست. بلکه ماده ایست که از بقایای فاز اول یا دوم به وجود آمده و تمام آنها در مجموع کرین کیو را در فاز سوم به وجود می آورد.
در کنار ویژگی های دیگر، کربن کیو درفعل و انفعالات خود با میدان الکتریکی خاصیت درخشندگی پیدا می کند و البته می تواند حالت مغناطیسی داشته باشد (یا همان فرومغناطیس). دانشمندان معتقدند که این ماده می تواند یکی از اجزای ساخت صفحه نمایشگرهای بسیار با دوام و بسیار باریک باشد ولی درعین حال باید کاملا آن را بررسی کرده و خواص اندازه های وسیع تر آن را بیابند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر