;
coinex

تراشه اسنپ دراگون 830 رم 8 گیگابایتی برای گوشی های هوشمند آینده به ارمغان می آورد

تراشه اسنپ دراگون 830 رم 8 گیگابایتی برای گوشی های هوشمند آینده به ارمغان می آورد

کوالکام در ماه گذشته تراشه اسنپ دراگون 820 را رونمایی کرد، که انتظار می رود جدید ترین گوشی های هوشمند پرچمدار سال 2016 با این چیپ ست طراحی شوند. با این حال، اخبار مربوط به چیپ ست بعدی کوالکام، اسنپ دراگون 830، در حال حاضر در حد چند شایعه وجود دارد.
یکی از مهم ترین بخش های این شایعات در مورد اطلاعات مربوط به پردازنده اسنپدراگون 830 این است که قادر به پشتیبانی تا 8 گیگابایت حافظه رم برای دستگاه های تلفن همراه می باشد، البته به شرط اینکه در این بازار نوآوری های مورد نیاز برای انتشار یک تلفن هوشمند با رم 8 گیگابایتی موجود باشد.
اسنپ دراگون 830 به احتمال زیاد با استفاده از فرایند تولید 10 نانومتری سامسونگ ساخته می شود، امکان وقوع آن قطعی است زیرا انتظار معرفی این چیپ ست در سال آینده همزمان با راه اندازی سامسونگ از تولید انبوه تراشه های 10 نانومتری باشد.
کاهش از فرآیند 14 نانومتری به 10 نانومتری، با بهبود عملکرد و کاهش توان مورد نیاز در رد پای فیزیکی این چیپ ست همراه خواهد بود. گفته شده که اسنپ دراگون 830 به احتمال زیاد یک پیکربندی دو کاناله مشابه در اسنپدراگون 820 ارائه می کند.
سامسونگ در ماه سپتامبر نشان داد که تولید انبوه تراشه های 12 گیگابایتی رم LPDDR4 با فرآیند 20 نانومتری، که می تواند به ایجاد گوشی های هوشمند با رم 6 گیگابایتی منجر شود، را آغاز کرده است. در این زمان در سال 2016، سامسونگ می تواند تراشه های 16 گبگابایتی تولید کند ، که اجازه می دهد اسنپدراگون 830 ، 8 گیگابایت حافظه رم تا اوایل سال 2017 ارائه دهد.
پان جیوتنگ، یک تحلیلگر چینی، توضیح می دهد که گوشی های هوشمند پرچمدار بعدی برای محاسبات پیشرفته تری استفاده خواهد شد و انجام وظایف پیچیده تر را بر عهده می گیرند، که نیاز به 8 گیگابایت حافظه رم ضروری است.
با این حال، این اطلاعات، برای تأیید این روند خیلی کم است و چیزی را ثابت نمی کند. اسنپ دراگون 830 هنوز راه طولانی تا رونمایی رسمی در پیش دارد و بسیاری از شایعات دیگر در مورد این چیپ ست به احتمال زیاد طی سال آینده منتشر خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر