;
coinex

اولین برچسب ایبوپروفن که موضع درد شما را تسکین می بخشد

برچسب ایبوپروفن.  هم اکنون دانشمندان دانشگاه وارویک بریتانیا برای این مسئله یک راه حل ارائه داده اند. آنها اولین پچ یا برچسب پوستی ایبوپروفن را ایجاد کرده اند.

یکی از مشکلات داروهای مسکن خوراکی این است که حتی اگر تنها در یک ناحیه ی خاص از بدن خود احساس درد داشته باشید، این دارو تمام بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این مورد در واقع هم احتمال عوارض جانبی این دارو را افزایش می دهد و هم تاثیر این دارو در آن ناحیه ی خاص را محدود می کند. هم اکنون دانشمندان دانشگاه وارویک بریتانیا برای این مسئله یک راه حل ارائه داده اند. آنها اولین پچ یا برچسب پوستی ایبوپروفن را ایجاد کرده اند.

این پچ که از یک پلیمر چسبنده ی انعطاف پذیر ساخته شده و به صورت سفارشی توسط شرکت Bostik طراحی شده است، می تواند در ۳۰ درصد از وزن خود، ایبوپروفن بگنجاند. این دارو هنگامی که به صورت خارجی به بدن بیمار اعمال می شود، به تدریج و با یک نرخ کنترل شده، این دارو را از طریق پوست به بدن وارد می کند که می تواند تا ۱۲ ساعت فعال باقی بماند. به جای اینکه این دارو در سراسر جریان خون بیمار پخش شود، این ایبوپروفن متمرکز به صورت مستقیم برای همان ناحیه ای که احساس درد می کنید استفاده می شود.

در حالی که ژل های موضعی حاوی ایبوپروفن هم وجود دارد اما مشکل اینها در این است که این مسکن در یک نرخ خیلی کمتری سازگاری با بدن و با حجم یشتری اعمال می شوند. علاوه براین، پج ها و ژل های دیگری که شامل دارو هستند، نمی توانند تا این اندازه از داروها را در خود بگنجانند و در حقیقت این ۳۰ درصدی که برای این پچ ذکر گردید، ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از چیزی است که در این داروهای نامبرده جای می گیرد.

همانطور که گفته شد این پچ به صورت یک چسب بر روی ناحیه ای که درد می کند چسبیده می شود ولی چسبیدن آن به صورتی است که به نحوی بر روی پوست قرار می گیرد که جدا کردن آن سخت نباشد و مصرف کننده را اذیت نکند.

بنا به گفته ی محققان این دانشگاه، این پلیمر را می توان برای ایجاد پچ های ترانس درمال که انواع دیگر داروها را در بدن توزیع می کنند استفاده کرد.

انتظار می رود که این پچ ایبوپروفن تا حدود دو سال دیگر به بازار عرضه گردد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر