;
coinex

آیا بازی های سه بعدی کامپیوتری به بهبود حافظه کمک می کنند؟

آیا بازی های سه بعدی کامپیوتری به بهبود حافظه کمک می کنند؟

همه ما در اوقات فراغت به دنبال بازی های کامپیوتری می باشیم، حتی گاهی میزان زمانی که برای بازی می گذاریم، بیشتر از زمان فراغت است و دچار عذاب وجدان می شویم که با این کار زمان خود را به هدر داده ایم، حال جالب است که بدانید، مطالعه ی جدیدی که در مجله علوم اعصاب منتشر شده و توسط محققانی که با مرکز یادگیری و حافظه ی دانشگاه کالیفرنیا، همکاری می کنند، انجام شده است، نشان می دهد که بازی های ویدئویی سه بعدی مانند سوپر ماریو 3D World نینتندو می توانند به بهبود حافظه کمک کنند. گاهی اوقات، بازی های ویدئویی علاوه بر سرگرم کننده بودن مفید هم می باشند.
کریگ استارک و دان سلمنسون بیش از دو هفته “دانشجویان غیر گیمیری” یک بازی دو بعدی (انگری بِردز) و یک بازی سه بعدی (سوپر ماریو 3D World) انجام دادند. محیط دوبعدی انگری بِردز واقعا بخشی در گیم پلی را اجرا نمی کرد، در حالی که محیط سه بعدی سوپر ماریو 3D World یک قطعه از پازل است که باعث می شود تا بازی مکانیکی شود.
قبل و بعد از این دوره دو هفته ای، شرکت کنندگان تحت سنجش آزمون های حافظه قرار گرفتند. این آزمون ها برای کار هیپوکامپ – بخشی از مغز که در ارتباط با حافظه می باشد- در نظر گرفته شده اند. در واقع اساسا این آزمون ها از افراد با طبقه بندی اتفاقات روزمره ی آنها انجام می شود.

همانطور که معلوم شد، در این آزمونها آن دسته از دانشجویان که سوپر ماریو ورد 3D را بازی کردند، تقریباً به طور قابل توجهی بهتر از کسانی بودند که انگری بِردز بازی کردند. در مجموع، 12 درصد بهتر بودند. یک فرضیه این است که سیاحت در محیط مجازی سه بعدی باعث تحریک رشد نورون ها در هیپوکامپ می شود، زیرا بسیار شبیه به کاوش در محیط غیر مجازی است، هر چند معلوم نیست که پیچیدگی یک بازی سه بعدی و یا درگیر شدن با پازل فضایی، واقعا باعث عملکرد بهتر در آزمون شده باشد.

آیا بازی های ویدئویی می توانند راه خوبی برای جلوگیری از اثرات پیری مغز باشند؟

کریگ استارک در یک مقاله خبری در وب سایت این دانشگاه می گوید: “این نشان می دهد که اغلب یک شیوه زندگی فعال، درگیر و در تعامل می تواند عامل واقعی در ریشه کن کردن پیری مغز باشد” او افزود، در حالی که تمام افراد جهان نمی توانند شرایط تعاملی عالی برای خود در زندگی رقم بزنند، می توانیم کارهای زیاد دیگری انجام دهیم تا مغز را درگیر و فعال کنیم. بازی های ویدئویی ممکن است، قابل دسترس ترین چیز باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر