;
coinex

اپل در حال ساخت پردازنده گرافیکی سفارشی تلفن همراه می باشد

اپل در حال ساخت پردازنده گرافیکی سفارشی تلفن همراه  می باشد

با توجه به یک گزارش جدید از فودزیلا، اپل مخفیانه روی تراشه های گرافیکی تلفن همراه خود کار می کند. در واقع گفته می شود که این کمپانی چند سالی است که در حال بررسی معماری پردازنده گرافیکی سفارشی تلفن همراه می باشد، اما این گزارش اشاره می کند که این تلاش ها هنوز به نتایج رضایت بخشی نرسیده اند.
همانطور که منابع می گویند، اولین ادغام تراشه ی سری A معماری اپل با پردازنده گرافیکی سفارشی، ممکن است تا چند سال دیگر رخ دهد. با وجود اینکه پیشرفت آن کند به نظر می رسد، با این حال، این غول فن آوری گفته است که به شدت در حال سرمایه گذاری روی آن می باشد.
آزمون های بنچمارک نشان داده اند که پردازنده گرافیکی PowerVR که توسط شرکت Imagination Technologies طراحی شده است و در چند سال گذشته در ساختار آیپد ها و آیفون ها وجود داشته، قدرت خوبی را ارائه می دهد. بنابراین، اگر این شرکت واقعا روی پردازنده های گرافیکی تلفن همراه کار کند، احتمالا آن را قبل از بکار بستن در آیفون و آی پد باعملکرد بسیار بالا تنظیم خواهد کرد.
این اولین بار نیست که اپل فراتر از تصویب معماری استاندارد حرکت می کند و با طراحی خود وارد میدان می شود. در تاریخ 12 سپتامبر سال 2012، خیلی ها از اینکه متوجه شدند تراشه ی A6 بکار رفته داخل آیفون 5 با طراحی سفارشی معماری پردازنده ی اپل “سویفت” بر اساس معماری های ARMv7 همراه می باشد، تعجب کردند. از آن زمان به بعد، همه تراشه های تلفن همراه اپل با معماری پردازنده های سفارشی آمدند که هم عملکرد جهان واقعی و هم آزمون های بنچمارک مصنوعی را تحت تاثیر قرار داد.
با بکار بستن یک معماری پردازنده گرافیکی سفارشی، اپل باید با یک تیر دو نشان بزند. از یک طرف، این شرکت باید قادر به ایجاد پردازنده های گرافیکی تلفن همراه باشد که کاملا در هماهنگی با عناصر دیگر کار کنند و باعث بهبود عملکرد کلی در فرآیند شود؛ علاوه بر این، یک پردازنده گرافیکی سفارشی در آیپد ها و آیفون ها بکار بندد که راه را برای شکستن رکورد در این عرصه باز نماید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر