coinex
راهنمای خرید تکراتو

XStat 30 :سرنگی پر از اسفنج که از خونریزی های شدید جلوگیری می کند

XStat 30. سرنگی پر از اسفنج که از خونریزی های شدید جلوگیری می کند

یک دستگاه پزشکی سریع الاثر که برای درمان اورژانسی افرادی که مورد اصابت شلیک گلوله و یا دیگر زخم های نافذ در میدان جنگ قرار گرفته اند، به منظور استفاده ی غیر نظامی توسط سازمان غذا و دارو امریکا (FDA) اعلام شد. این XStat 30 یک سرنگ پلاستیکی می باشد که می تواند بعد از تزریق اسفنج های کوچک بر روی زخم، خونریزی های شدید آن را در حدود ۲۰ ثانیه متوقف سازد و در حال حاضر برای استفاده توسط عموم افراد هم در دسترس می باشد.

اولین نوع XStat  ذکر شده که برای استفاده در میدان جنگ  در سال ۲۰۱۴ تایید شد، از مراحل اولیه تا توسعه ی نهایی زیر ۵ میلیون دلار برای ارتش امریکا هزینه برداشت. زخم های نافذی که در اثر اصابت گلوله می باشند  به وضوح بسیار دردناک هستند، اما درمان های اضطراری که در این زمینه به کار می رود و مبنی بر استفاده از گاز ویژه و فشار مستقیم  می باشد، باعث ناراحتی و درد بیش از حد برای بیمار می شود.

XStat 30 با عملکرد در موارد ضروری و به عنوان یک نسخه ی نظامی به این صورت کار می کند که روی زخم را با اسفنج های سلولزی کوچک که از مغز ساقه ی چوب ساخته شده است و در کیتوزان –یک ترکیب یافت شده در پوست سخت پوستان- پیچیده می شود، می پوشاند. محققان قبلا به دنبال بهره برداری از خواص ضد میکروبی کیتوزان برای چیزهایی مانند مقابله با ویروس های قوی و پوشش اسپری که باعث افزایش عمر میوه های تازه می شود، بوده اند.

در این موردی که محوریت موضوع می باشد، این کیتوزان علاوه بر توانایی مبارزه با باکتری، برای تشکیل لخته ی خون هم مورد استفاده واقع می شود. این کار به این صورت انجام می گیرد که با پهن کردن اسفنج ها محل این زخم ها را که به صورت حفره می باشد، پر می کنند و با اعمال  فشار کافی برای متوقف کردن خونریزی و سرعت جریان خون عمل می کند. و از آنجایی که این اسفنج ها حاوی مواد جذب کننده ی اشعه ی ایکس می باشند، هنگامی که فرد مورد جراحی قرار بگیرد، به راحتی می توان آنها را تشخیص داد و از محل برداشت.

این پانسمان می تواند به مدت ۴ ساعت مورد استفاده قرار بگیرد و بیشتر برای زمان هایی مناسب است که مرکز اورژانس در دسترس نمی باشد. این مورد را نمی توان برای قسمت هایی مانند قفسه ی سینه و شکم، لگن یا بالاتر از استخوان ترقوه استفاده کرد. هر سرنگ شامل ۹۲ اسفنج می باشد و می تواند حدود ۴۷۳ میلی لیتر خون جذب کند و برای هر بیمار هم تا ۳ سرنگ می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

موسسه ی تحقیقات جراحی ارتش ایالات متحده می گوید: “۳۰ تا ۴۰ درصد از مرگ و میر افرادی که مورد اصابت گلوله قرار می گیرند، تلفات ناشی از خونریزی آسیب های بنیادی می باشد که بین ۳۳ و ۵۶ درصد قبل از اینکه بیمار به بیمارستان منتقل شود، صورت می گیرد.”

William Maisel، مدیردفتر ارزیابی در مرکز FDA می گوید: “بسیار هیجان انگیز است که ما شاهد انتقال تکنولوژی برای کمک به بیمارانی که در معرض خونریزی های تهدید کننده قرار میگیرند، می باشیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر