;
coinex

مارک زوکربرگ و هوش مصنوعی خانه دارش!

مارک زوکربرگ و هوش مصنوعی خانه دارش!
مارک زوکربرگ، رئیس شبکه ی اجتماعی فیسبوک، در ماه های اخیر، خبرساز بسیاری از خبرگزاری های دنیا بوده است. زوکربرگ که به یادگیری زبان چینی علاقه مند است و فقط گوشت هایی را می خورد که خودش آن حیوان را کشته باشد، این بار تصمیم جالب دیگری گرفته است.
امسال، موضوع عمده ای که ذهن او را به خود مشغول داشته است، مجموعه فیلم های “مرد آهنی” و زندگی فوق مدرن شخصیت اصلی آن، تونی استارک، است. زوکربرگ تصمیم گرفته است که نمونه ی هوش مصنوعی جارویس را که در فیلم مرد آهنی، کنترل تمام امور خانه و زندگی تونی استارک را در اختیار دارد، برای خود برنامه نویسی کند.
مارک زوکربرگ در مرحله ی اول، به گردآوری اطلاعات از تکنولوژی های هوشمند لوازم خانه می پردازد؛ او که یکی از طرفدارن پروپا قرص اکو آمازون محسوب می شود، این بار قصد دارد، یک وسیله ی کارامد برای زندگی و خانه ی شخصی خودش بسازد.
زوکربرگ در متن معرفی هوش مصنوعی خود نوشته است: ” به او یاد می دهم که صدای من را بشناسد و در کنترل امور خانه به من کمک کند.”
متن کامل معرفی به این شرح است: “علاقه مند به یادگیری هستم، بنابراین هر سال چالش شخصی جدیدی، خارج از برنامه های فیسبوک برای خودم ترتیب می دهم. خواندن دو کتاب در هر ماه، یادگیری زبان چینی کهن و روزانه با یک آدم جدید آشنا شدن، از چالش های من در سال های اخیر بوده است.
انتخاب من برای سال 2016، ایجاد یک هوش مصنوعی ساده و خانه دار است. احتمالا جارویس، در فیلم مرد آهنی را در ذهن شما ایجاد شده است.
اولین مرحله ی انجام این کار، آشنایی کامل از تکنولوژی های روز دنیا و در تمام امور خواهد بود. سپس، به هوش مصنوعی خود آموزش می دهم که صدای من را تشخیص داده و بتواند کارهای منزل، از قبیل کنترل صدای موسیقی، دما، نور و غیره را تحت کنترل داشته باشد. او دوستانم را خواهد شناخت و با دیدن صورت آنها، در را به روی آنها باز خواهد کرد. همچنین، به او یاد می دهم که وقتی در اتاق مکس (دخترک تازه متولد شده ی مارک زوکربرگ و پریسیلا چان) نیستم، اوضاع اتاق او را کنترل کرده و من را با خبر کند. هوش مصنوعی، در انجام سایر وظایف شغلی هم دستیار من خواهد بود. برای مثال برای مجسم کردن داده ها در واقعیت مجازی، ارائه ی خدمات بهتر و مدیریت سازمانی موثرتر به من کمک خواهد کرد.
هر چالش، تم مخصوص به خود را دارد؛ تم امسال ابتکار و اختراع ست.
زمان زیادی را در فیسبوک با مهندسان می گذرانم تا بتوانیم چیزهای جدیدی را خلق کنیم. اکثر کارهای با ارزش که با موفقیت همراه بوده اند، با داشتن نگاهی جزئی به مسائل تکنیکی پروژه، به وجود آمده است. زمانیکه در Internet.Org، راجع به ساخت پنل های انرژی خورشیدی و ماهواره هایی که دسترسی اینترنتی را افزایش می دهند، صحبت می کنیم، در واقع مشغول همین کار هستم. با استفاده از Oculus، نگاه جزئی تری به کنترلر ها و نرم افزارهایی که طراحی می کنیم، دارم. همچنین برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما از Messenger استفاده می کنم. با تمام این اوصاف، اگر خودتان بتوانید چیزی را خلق کنید، ارزش فوق العاده ای خواهد داشت، بنابراین چالش امسال من، محقق کردن این امر است.

برنامه نویسی هوش مصنوعی، چالش فکری سرگرم کننده ای خواهد بود. بی صبرانه منتظرم که آموخته های جدید خودم را در سالی که  پیش رو داریم،  به اشتراک بگذارم.”

با استفاده از Oculuds، نگاه جزئی تری به کنترلر ها و نرم افزارهایی که طراحی می کنیم، دارم

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر