coinex
راهنمای خرید تکراتو

لباس سنسوری مناسب برای کاربران واقعیت مجازی

لباس سنسوری مناسب برای کاربران واقعیت مجازی با عنوان تسلا سوئیت عرضه می شود.

لباس سنسوری مناسب برای کاربران واقعیت مجازی با عنوان تسلا سوئیت عرضه می شود.

تسلا استودیو (هیچ ارتباطی با تسلا موتور ندارد)، اخیرا اعلام کرد که در حال توسعه ی یک ست اندامی است که به پوشنده ی  این لباس تجربه ی حسی می دهد. این لباس به منظور مطابقت با تجربه ی بصری است که هم اکنون از طریق هدست های واقعیت مجازی در دسترس قرار گرفته است. این لباس که تسلا سوئیت (Teslasuit) نامگذاری شده است، بر اساس تکنولوژی شبیه سازی الکتریکی عصبی-عضلانی ساخته شده است. تکنولوژی مذکور در پزشکی و ورزش های حرفه ای به کار می رود و شبیه سازی حسی و کنترل درجه حرارت ارائه می دهد.

این لباس با یک پوشش توری از سنسور کار می کند که این سنسورها شامل ۵۲ کانال هستند و از طریق پالس های الکتریکی خیلی کوچک برای تحریک حس لامسه استفاده می شوند. این شرکت می گوید می تواند تجارب متنوع حسی از جمله لمس، باد، رطوبت، گرما، سرما و زور را شبیه سازی کند. به طور مثال، پوشنده ی این لباس می تواند به خوبی نسیم گرم تابستانی و یا یک ضربه را احساس کند.

هیچ گونه لرزش و یا سروصدایی در این لباس نیست و به هیچ عنوان هم پوشش حجیمی به حساب نمی آید و درست مانند دیگر لباس ها می توان آن را پوشید. این لباس کاملا بی سیم است و انتظار می رود که با هدست های واقعیت مجازی موجود مانند آکیولس ریفت و همچنین کنسول های بازی محبوب و دیگر دستگاه ها مانند کامپیوتر ها،  تبلت ها و گوشی های هوشمند سازگار باشد.

تسلا استودیو به ۳۷۰۰۰۰ دلار نیاز دارد تا بتواند این لباس سنسوری را به بازار عرضه کند. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، این لباس تا پایان سال ۲۰۱۶ عرضه می شود.

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر