;
coinex

جایگزینی اعضای بدن به زودی عملی می شود

 جایگزینی اعضای بدن انسان زودتر از آنچه که فکرش را می کنید، عملی خواهدشد.

جایگزینی اعضای بدن انسان زودتر از آنچه که فکرش را می کنید، عملی خواهدشد.
زندگی جاودان رویای نهایی انسان است. می توان استدلال کرد که بزرگترین دستاوردی که ممکن است انسان بر روی زمین به آن دست یابد، دور زدن مرگ است. تاکنون میلیاردها دلار هزینه و زمان بسیار زیادی فقط در زمینه تحقیق و پژوهش برای پیدا کردن یک روش برای طولانی تر کردن زندگی انسان صرف شده است. البته در حالی که ممکن است روش های مختلف برای رسیدن به این هدف وجود داشته باشد، ما روی یک مورد تمرکز می کنیم و آن جایگزینی اعضای بدن انسان انسان است، در واقع روشی برای اینکه چگونه یک بخش از بدن را زمانی که دیگر هیچ عملکردی ندارد، جایگزین کنیم.

پیوند عضو یکی از راه حل های موجود برای جایگزینی اعضای بدن انسان است و در حال حاضر به طور گسترده با درجه خوبی از موفقیت استفاده می شود. اگر چه این یک راه حل عالی است، ولی در حال حاضر، به نظر نمی رسد که راه حل مطلوبی باشد. این روش صرفا بر این واقعیت استوار است که بدن ما تمایل به رد کردن ارگان هایی دارد که به ما تعلق ندارند، آنچه که به عنوان رد پیوند شناخته شده است. راه حل کنونی برای این مشکل این است که داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن ما را از رد کردن مداوم اندام های برون سپاری، باز دارند.
یکی از روش های جالب دیگر برای جایگزینی اعضای بدن انسان، چاپ سه بعدی است. در ابتدا، ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد؛ چگونه ما انتظار داریم یک اندام پلاستیکی به جای ارگان بسیار پیچیده ما قرار گیرد؟ در واقع ما انتظار نداریم که این کار عملی شود ولی واقعیت چیز دیگری است.

چاپ سه بعدی را می توان برای روش های مختلف بسیاری که بتوان تصور کرد، مورد استفاده قرار داد؛ به عنوان مثال، گروهی از جراحان به تازگی چاپ سه بعدی را در یک عمل جراحی مغز استفاده کرده اند. در یک مورد دیگر، یک بیمار سرطانی یک دنده چاپ سه بعدی را برای اولین بار دریافت کرده است ولی جایگزینی اعضای بدن انسان نیز از این بعد با این روش قابل تصور خواهد بود.
برای جایگزینی اعضای بدن انسان، یک روش بسیار جالب وجود دارد که در حال حاضر عملی است. همه چیز با یک ایده بسیار ساده شروع می شود: چگونه ما یک عضو را از سلولی که از آن تشکیل شده ایجاد کنیم؟ در  اینجا قصد داریم چیزی را که دانشمندان انجام داده اند بازگو کنیم؛ آنها یک نمونه از سلول ها را برمی دارند و چند هفته در یک دستگاه انکوباتور قرار می دهند و اجازه می دهند که رشد کنند. در این مرحله، این سلول ها به شکل اندام هایی که محققان می خواهند در می آیند. گام بعدی این است که این سلول ها را بگیریم و آنها را با یک نوع خاص از مایعات ترکیب کنیم، مواد بیولوژیکی تجزیه می شوند و از این مخلوط ژل مانند به عنوان جوهر چاپگر سه بعدی استفاده خواهد شد.

یک نمونه از سلول ها را برمی دارند و چند هفته در یک دستگاه انکوباتور قرار می دهند و اجازه می دهند که رشد کنند.
زمانی که این مرحله کامل شد، عمل چاپ می آغاز شود. به منظور تحکیم اندام، وقتی که در حال چاپ است، یک معرف خاص استفاده می شود، سپس ارگان چاپ شده به یک دستگاه انکوباتور باز می گردد و حتی امکان رشد بیشتر برای آن فراهم می شود. هدف این است که بتوان تا سال 2019 به طور کامل رشد اندام ها را در ایجاد کرد.

ین امر می تواند به بازسازی قطعات از دست رفته بدن از جمله بخشی از بینی یا گوش و در نهایت بخش های بزرگتر بدن، از جمله استخوان، عضله و عروق بینجامد
پروفسور ایان ویتاکر، مشاور جراح پلاستیک در مرکز ویلز برای سوختگی و جراحی پلاستیک در بیمارستان مریستون به بی بی سی گفت: “به عبارت ساده، ما در حال تلاش برای رشد بافت جدید با استفاده از سلول های انسان هستیم”
“ما در حال تلاش برای چاپ ساختارهای زیستی با استفاده از سلول های انسانی و ارائه محیطو زمان مناسب هستیم به طوری که این بافت رشد یافته می تواند در یک انسان قرار داده شود.”
“این امر می تواند به بازسازی قطعات از دست رفته بدن از جمله بخشی از بینی یا گوش و در نهایت بخش های بزرگتر بدن، از جمله استخوان، عضله و عروق بینجامد.”
جالب است ببینیم که این رویکرد برای جایگزینی اعضای بدن انسان ما را به کجا خواهد برد. همچنین جالب خواهد بود که ببینیم آیا سلول های بنیادی را می توان در این چنینی موقعیت هایی، به جای سلول های تخصصی که تا کنون دیده ایم، استفاده کرد یا خیر.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: interestingengineering


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر