;
coinex

واقعی شدن تله پورت نزدیک است

واقعی شدن تله پورت رویای بسیاری از افراد است.

واقعی شدن تله پورت رویای بسیاری از افراد است.

در حالی که دانشمندان نمی توانند به شما کمک کنند که سریعتر تله پورت انجام دهید با این حال در تلاش هستند تا مشکل را حل کنند. محققان در دانشگاه پوردو و دانشگاه Tsinghua در حال آزمایش میکروارگانیسم تله پورت مبتنی بر آزمایش مشهور شرودینگر هستند تا بتوانند واقعی شدن تله پورت را نزدیک کنند.

اصل پارادوکس گربه شرودینگر بیان می کند که اگر شما یک گربه را در یک جعبه قرار دهید، قبل از آنکه داخل جعبه را نگاه کنید، دو وضعیت مرده و زنده بودن برای گربه وجود دارد، که به عنوان انطباق شناخته شده است. بنابراین عمل نگاه کردن به داخل جعبه تحت تاثیر طبیعت تصمیم گیری وضعیت گربه است. این گونه پارادوکس‌ها در مکانیک کوانتومی بسیار زیادند. مکانیک کوانتومی در پیش‌بینی نتایج بسیاری از آزمایش‌ها به طور موثری موفق بوده‌ است و تقریباً زمینه علم و فن نوین محسوب می شود. این علم بر رفتار ترانزیستورها و مدارهای مجتمع که جزء اساسی وسایلی نظیر تلویزیون و رایانه‌اند، تاثیر گذار است و بنیاد شیمی و زیست‌شناسی نوین نیز شمره می شود. پروفسور لی و دکتر ژانگ تصمیم گرفته اند این آزمایش را به جهان واقعی بیاورند.

دانشمندان سال های زیادی به خنک کردن اسیلاتورهای الکترومکانیکی پرداختند و آنها را در حالت برهم نهی قرار داده اند.

پیشنهاد آزمایش

دانشمندان سال های زیادی به خنک کردن اسیلاتورهای الکترومکانیکی پرداختند و آنها را در حالت برهم نهی قرار داده اند. لی و یین بر این باورند که می توان یک میکرو ارگانیسم را در غشاء و فرآیندهای غشایی اسیلاتور قرار داد و پس از آن هر دو را تا یک وضعیت برودتی سرد کرد. انجام این کار موجودات را به یک وضعیت انطباق برای تله پورت کوانتومی قرار می دهد. هنگامی که در وضعیت انطباق هستند، یک مدار ابر رسانایی، چرخش داخلی باکتری و یا حافظه را قادر خواهد ساخت تا به موجود زنده دیگری منتقل شود. این آزمایش یک میکروسکوپ نیروی مغناطیسی رزونانس (MRFM) می شود که نه تنها می تواند چرخش داخلی این ارگانیسم را تشخیص دهد بلکه به طور فعال آن را دستکاری می کند.

برنامه های عملی

این آزمایش تمام تئوری نیست، در واقع، در آزمایش قبلی نشان داده شد که قرار دادن غشاء و فرآیندهای غشایی اسیلاتور در وضعیت انطباق محتمل است و بسیار شبیه به اصل گربه شرودینگر می شود. اگر این محققان قادر به قرار دادن مایکوپلاسما در یک وضعیت و تغییر حالت کوانتومی آن باشند، بنیان آینده ی واقعی شدن تله پورت تعیین خواهد شد. در سال 2015، آزمایش دیگری در دانشگاه علم و صنعت چین انجام شد که نشان داد فوتون ها درجه های مختلف از آزادی کوانتومی دارند. در حالی که این آزمایش، کل ارگانیسم تله پورت نیست، تله پورت “حافظه” یک موجود آلی یک گام مهم در جهت انتقال انسان در مقیاس بزرگتر است.

این آزمایش تمام تئوری نیست، در واقع، در آزمایش قبلی نشان داده شد که قرار دادن غشاء و فرآیندهای غشایی اسیلاتور در وضعیت انطباق محتمل است و بسیار شبیه به اصل گربه شرودینگر می شود.

در آینده

این آزمایش پایه و اساس توسعه آینده در زمینه واقعی شدن تله پورت خواهد شد. در حالی که تله پورت اطلاعات کوانتومی ممکن است مسئله مهمی به نظر نرسد، این نوع از آزمایش دانشمندان ، بنیان تمام توسعه های آینده را در این زمینه در بر خواهد داشت.

این آزمایش پایه و اساس توسعه آینده در زمینه واقعی شدن تله پورت خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: interestingengineering


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر