;
coinex

گوشی شیائومی می 5 در تصویری واقعی

گوشی شیائومی می 5، در تصویری واقعی نشان داده شده است.

گوشی شیائومی می 5، در تصویری واقعی نشان داده شده است.

کمپانی چینی شیائومی به سرعت به یکی از 5 تولیدکنندگان برتر گوشی تبدیل شده است، اما این رشد عمدتا به علت حضور گسترده آن در آسیا است. در حالی که در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی، گوشی شیائومی حتی به صورت رسمی به فروش نمی رسد؛ با این حال، این شرکت که در حال آماده سازی پرچمدار خود یعنی گوشی شیائومی می 5 است، بازار های مختلف جهان را علاقه مند به تماشای محصول جدید خود کرده است. البته این شرکت پس از فروش موفقیت آمیز گوشی شیائومی می 4، جانشین آن را در سال 2015 عرضه نکرده است.

دلیل این تاخیر ممکن است مسائل بی شمار بوجود آمده در مورد گرم شدن بیش از حد سیستم روی تراشه اسنپ دراگون 810 بکار رفته در شیائومی می 4 باشد، اما به هر دلیل، امسال، یعنی سال 2016 گوشی شیائومی می 5، برای عرضه آماده شده است، تاریخ پرده برداری رسمی این گوشی در 22 فوریه (3 اسفند) توسط شیائومی اعلام شده است.

امروز که نزدیک به یک ماه تا معرفی بزرگ گوشی شیائومی می 5، زمان باقی است، یک تصویر معتبر از یک نمونه اولیه از گوشی شیائومی می 5 در شبکه اجتماعی وبیو (میکروبلاگ توییتر مانند چینی ها) دیده شد.

طراحی ظاهری گوشی شیائومی می 5 براق است و به دلیل صفحه نمایش خمیده در کناره ها، تا حدی، ظاهر گلکسی اس 6 اج را یادآوری می کند.  البته ما نمی خواهیم، لزوما نتیجه بگیریم که شیائومی از سامسونگ کپی برداری کرده است. شیائومی می نوت نیز طراحی مشابه گوشی شیائومی می 5 دارد ولی چند ماه قبل از سری گلکسی اس 6 منتشر شده است.

موارد دیگری که در تصویر فاش شده، می توان دید، این است که گوشی شیائومی می 5 دارای یک قاب فلزی است و همانطور که می بینید یک نوار پلاستیکی در بالای آن در نظر گرفته شده است که بر روی گوشی های فلزی  برای دریافت سیگنال بهتر تعبیه می شود، همچنین به نظر می رسد این گوشی نسبتا باریک باشد. از طرفی یک کلید فیزیکی هوم نیز وجود دارد که به احتمال زیاد، با اسکنر اثر انگشت جاسازی شده در آن همراه خواهد بود.

مشخصات شایعه شده ی گوشی شیائومی می 5

آنچه ما تا کنون در مورد گوشی شیائومی می 5 می دانیم این است که انتظار می رود این شرکت می 5 را در دو نسخه عرضه کند، که ادعا می شود در ساختار آنها از مواد متفاوتی استفاده شده است. مدل مقرون به صرفه ی آن، به گونه ای طراحی شده است که یک قاب فلزی در بین دو اسلب شیشه ای در پشت و جلو قرار دارد، در حالی که در مدل گرانتر به جای شیشه  از فلز در آن استفاده شده است. همچنین ادعا می شود که مدل مقرون به صرفه ی آن، دارای صفحه نمایشی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و حافظه 3 گیگابایتی خواهد بود، در حالی که مدل گران باید یک صفحه نمایش کوآد اچ دی و 4 گیگابایت رم داشته باشد.

از دیگر مشخصات گوشی شیائومی می 5 می توان به وجود صفحه نمایش 5.2 اینچی، اسنپ دراگون 820 کوالکام، بستر نرم افزاری اندروید 6.0 مارشمالو با رابط کاربری MIUI 7.0، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی، باتری 3،600 میلی آمپر ساعتی و وجود اسکنر اثر انگشت التراسونیک، اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست که قیمت گوشی شیائومی می 5، چقدر در نظر گرفته می شود. شایعات اولیه یک قیمت 380 دلاری (2،500 یوان) را برای مدل پایه و 455 دلار (3،000 یوان) برای مدل پیشرفته تر نشان می دهند، اما اخیرا برخی از این شایعات می گویند که حداقل یکی از مدل های گوشی شیائومی می 5، ممکن است 530 دلار (3،500 یوان) در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که همه این قیمت ها، قیمت های خرده فروشی، بدون یارانه و یا قرارداد، هستند.

تصاویر غیر رسمی دیگری از گوشی شیائومی می 5 را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

گوشی شیائومی می 5 گوشی شیائومی می 5 در رنگ صورتی عکس گوشی شیائومی می 5 تصویر گوشی شیائومی می 5

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر