;
coinex

ایمپلنت جدید مغز در بدن حل می شود

ایمپلنت جدید مغز طوری ساخته شده است که هرگز حذف  نمی شود و به جای آن در بدن حل خواهد شد.

ایمپلنت جدید مغز طوری ساخته شده است که هرگز حذف  نمی شود و به جای آن در بدن حل خواهد شد.

تیمی از دانشمندان علوم اعصاب و مهندسان نوعی ایمپلنت جدید مغز ایجاد کرده اند که مانند ایمپلنت های کنونی بعد از کاشت نیاز به حذف از بدن ندارند و توانایی این را دارند که در داخل بدن حل شوند.

این وسیله، که از اسید پلی لاکتیک-کو-گلیکولیک (PLGA) و سیلیکون ساخته شده است، بر فشار جمجمه در طول دوره زمان بحرانی پس از آسیب های مغزی یا عمل جراحی نظارت می کند. PLGA در حال حاضر به طور منظم هم در غذا و هم برنامه های کاربردی پزشکی استفاده می شود، به این دلیل که مانند یک پلیمر عمل می کند، چیزها را به هم می چسباند ، اما به طور مداوم در طول زمان در آب  و یا مایعات داخل بدن انسان حل می شوند. هنگامی که این سنسورهای جدید در آب شور قرار داده شوند، شرایط داخل بدن را تقلید می کنند و در عرض چند روز حل خواهند شد. به همین ترتیب، به سرعت در داخل مغز موش های آزمایشگاهی حل می شوند.

هنگام کاشت ایمپلنت جدید مغز آنها می توانند، فشار داخل جمجمه و درجه حرارت را که دو عامل کلیدی در پیش بینی مشکلات تهدید کننده حیاتی مانند التهاب هستند، اندازه گیری کنند، در واقع عواملی را که می تواند به آسیب بیشتر مغز منجر شود، نشان می دهند.

نویسنده این شرکت Rory K. J. Murphy, M.D  بیان کرده است: ” استراتژی نهایی این است که یک دستگاه بوجود بیاید که شما  بتوان در مغز و یا در دیگر اعضای بدن قرار داد، از طرفی به طور کامل گذاشته شود، از نزدیک با ارگان هایی که شما می خواهید نظارت شوند، متصل شده و بتواند سیگنال های بی سیم را برای ارائه اطلاعات سلامت ارگان ها انتقال دهد، همچنین این امکان را برای پزشکان بوجود آورد که در صورت لزوم برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر وارد عمل شوند و سپس پس از دوره بحرانی که می خواهید نظارت شوید، این دستگاه حل و ناپدید شوند.”

مانیتور کنونی که استفاده می شود، موثر است، اما دست و پا گیر به نظر می رسد، در واقع مغز بیمار به یک کامپیوتر که وضعیت جمجمه او را می خواند سیم کشی می شود. این مانیتور در 1980 توسعه داده شده اند، اما از جهت راحتی و سهولت بهبود نیافته است، ولی روش مانیتور جدید با ایمپلنت جدید مغز ارائه ی بهبود در هر دو جنبه، هم برای بیمار و هم پرسنل پزشکی را به طور یکسان، وعده داده است.

محققان امیدوارند که ایمپلنت جدید مغز فراتر از علوم اعصاب استفاده شود، این مانیتور ممکن است در سایر ارگان ها مانند یک کلیه، که در آن دما و فشار شاخص های مهمی از سلامتی و یا آسیب هستند، قرار گیرد.

این تکنولوژی جدید، مطمئنا در ذهن نظریه پردازان توطئه که بر این باورند که دولت مایل به استفاده از ایمپلنت مغز برای کنترل افکار ما است، جرقه ای ایجاد می کند. در حال حاضر آنها می توانند این کار را از راه دور انجام دهند! متاسفانه، با این حال، این امر می تواند بسیار آشکار باشد (زیرا مانیتور باید به صورت جراحی کاشته شود) و در کوتاه مدت تمام شود زیرا ایمپلنت جدید مغز در چند روز حل می شوند.

در تصویر بالا که ایمپلنت جدید مغز را نشان می دهد، مشخص می شود که سایز آن به اندازه ی نوک مداد است و می تواند پس از نظارت پیشرفته ی مغز در داخل بدن حل شود. (تصویر از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن)

مطالعه ی ایمپلنت جدید مغز این هفته در مجله Nature منتشر شده است.

.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر