;
coinex

برخورد شهاب سنگ با زمین، جان یک نفر را گرفت

برخورد شهاب سنگ با زمین، جان یک نفر را گرفت

برخورد شهاب سنگ آسمانی موجب مرگ یکی از اهالی هندوستان شد.

به گزارش مقامات هندی، شهاب سنگی که روز یک شنبه، درمحوطه ی دانشگاه مهندسی Bharathidasan، در ایالت جنوبی تامیل نادو با زمین برخورد کرد، جان یک نفر را گرفت و سه نفر دیگر را زخمی کرد. به گزارش سی ان ان، انفجار ناشی از این برخورد موجب شکسته شدن پنجره های ساختمان های اطراف شد، همچنین فرو رفتگی تقریبا عمیقی از خود به جای گذاشت.

هنوز مشخص نیست که آیا این شی، حقیقتا از فضا آمده یا خیر. به گزارش شیکاگو تریبون، مقامات دولتی بعد از اینکه هیچ توجیه دیگری برای این شی نیافتند، نظریه ی شهاب سنگ را مطرح کردند. دانشمندان موسسه ی ستاره شناسی هند در حال بررسی خرده ها و باقیمانده های این جرم هستند تا بتوانند سر منشاء آن را کشف کنند. این احتمال وجود دارد که شی مورد نظر، از بقایای خرد شده ی شهاب سنگ های آسمانی بوده است، اما این نظریه قطعی نیست.

این اولین باری است که یک سنگ آسمانی، موجب مرگ ساکنان زمین lمی شود؛ البته در صورتیکه سر منشاء فضایی بودن این جرم به تایید برسد. ناسا در این باره می گوید: “هیچ انسانی در هزار ساله ی اخیر، در اثر برخورد شهاب سنگ و یا سایر عوارض جانبی برخورد، جان خود را از دست نداده است.”

برخورد شهاب سنگ با چنین تاثیراتی، تقریبا نادر است. بسیاری از شهاب سنگ های کوچک در اثر برخورد با جو زمین به طور کل سوخته و متلاشی می شوند؛ اما اگر شهاب سنگ به اندازه ی کافی بزرگ باشد، برخی از باقیمانده های آن وارد اتمسفر زمین می شوند. البته با توجه به حجم کره ی زمین که بیشتر آن را آب فرا گرفته، خرده های شهاب سنگ ها به اقیانوس ها می ریزند. به اعتقاد ناسا، احتمال اینکه به یک انسان برخورد کنند، بسیار کم است.

با تمام این اوصاف، چندان هم دور از انتظار نیست. ناسا خاطر نشان کرد که شهاب سنگ هایی با وسعت 82 پا (24 متر) می توانند تاثیرات مخربی را در منطقه ی مورد اصابت به وجود بیاورند. در سال 2013، برخورد شهاب سنگ عظیمی در نزدیکی شهر چلیابینسک روسیه، که تقریبا 55 پا (16 متر) وسعت داشت، موجب جراحت هزاران نفر و خرابی بسیاری از ساختمان های اطراف شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر