;
coinex

امنیت اینستاگرام با احراز هویت دو مرحله ای

 امنیت اینستاگرام با قابلیلت جدید احراز هویت دو مرحله ای، بیشتر می شود.

امنیت اینستاگرام با قابلیلت جدید احراز هویت دو مرحله ای، بیشتر می شود. امروز، اینستاگرام اعلام کرد که سیستم دو مرحله ای احراز هویت، برای این برنامه منتشر خواهد شد.

احراز هویت در اینستاگرام دو مرحله ای به این معنی است که از این به بعد یک مرحله دیگر کد، برای ورود به اینستاگرام اضافه خواهد شد که به خط شما پیامک می شود و از این رو امنیت اینستاگرام را تامین خواهد کرد.

این ابزار برای کاربران اینستاگرام این امکان را بوجود می آورد که برای ورود به حساب کاربری به بررسی یک کد تائید فرستاده شده به خط کاربر، نیاز باشد. پس از این، اگر کسی اقدام به ورود به حساب شما با ایمیل و رمز عبور نماید، یک کد تعیین اعتبار برای شما پیامک خواهد شد که آن فرد برای به دسترسی به حساب کاربری شما به این کد نیز نیاز دارد از این هم شما متوجه اقدام او می شوید هم کار برای او سخت تر می شود. در واقع با دو مرحله ای شدن ورود به اینستاگرام، هکرها به چیزی بیش از ایمیل و رمز عبور شما که می تواند حدس زده شود، به سرقت برود یا با فریب های فیشینگ کلاه برداری شود، نیاز خواهند داشت.

در یک آزمون اولیه توسط گرگ میلیونر، اینستاگرام برای کاربران دو فاگتور کد تنظیم مجدد را در نظر گرفته است که می تواند اسکیرین شات گرفته شود و یا ذخیره شده باشد، در این صورت اگر گوشی خود را گم کردید، هنوز هم می توانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

فیسبوک سرپرست اینستاگرام،  به مدت چهار سال است که سیستم احراز هویت دو مرحله ای را به همراه دارد، حال این سیستم برای ورود به اینستاگرام نیز در دسترس است. ابزار امنیتی احراز هویت دو مرحله ای، مدت طولانی است که در حساب های کاربری آنلاین متفاوت در نظر گرفته شده است، غفلت از اضافه کردن آن، امنیت اینستاگرام  را متزلزل کرده است به طوری که کاربران اینستاگرام در معرض خطر داشتند، همچنین منجر به هک مخرب و ایجاد ضرر و زیان مالی و استرس عظیم شده است.

اگر یک هکر به حساب اینستاگرام شما دسترسی داشته باشد، می تواند از عکس ها یا محصولات تجارت الکترونیکی شما سوء استفاده کرده و با کلاهبرداری، حمله به دوستان و هرزنامه ها به شما ضربه بزند. برای کاربران، عدم امنیت اینستاگرام می تواند آزار دهنده و بدون راه حل باشد. برای افراد مشهور، هک شدن بسیار هولناک است همچنین برای کسانی که تجارت می کنند، هدر دادن فرصت های تبلیغاتی بسیار مخرب است و می تواند شهرت افراد و برند ها را در خطر جدی بیاندازد.

داشتن دو مرحله احراز هویت آن زمان که اینستاگرام یک برنامه کوچک تازه بدوران رسیده ی اجتماعی بود، اهمیت چندانی نداشت، اما اکنون که یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان محسوب می شود، امنیت آن ضروری است.

حساب های کابری اینستاگرام ارزش سرقت دارند. در حال حاضر در میان 400 میلیون کاربر از جمله افراد معروف، مارک ها و هنرمندان، زمان اضافه کردن قفل دیگری برای ورود به اینستاگرام است. در گذشته نیز به این نکته در زمینه ی امنیت اینستاگرام ، توجه شده بود که به طور جدی، اینستاگرام نیاز به دو فاکتور برای احراز هویت دارد،  از این رو قابلیت احراز هویت دو مرحله ای، در اواخر سال گذشته توسط اینستاگرام مورد آزمایش قرار گرفت و امروز به صورت رسمی منتشر شده است. تمام اطلاعات شما باید محافظت شده باشند، حال که این شانس برای شما پیش آمده تا امنیت اینستاگرام را در اختیار داشته باشید، از آن استفاده کنید.

زمان اضافه کردن قفل دیگری برای ورود به اینستاگرام است

هفته گذشته، قابلیت مدیریت همزمان از چند حساب کاربری بر روی یک دستگاه، در نسخه ی جدید اینستاگرام اضافه شد. حال احراز هویت در اینستاگرام دو مرحله ای شده است، البته اخیرا یک باگ نیز برای اینستاگرام دیده می شود که با وجود آن، افرادی که از یک حساب کاربری مشترک در کنار حساب کاربری شخصی خود استفاده می کنند، نوتیفیکیشن های شخصی فرد شریک را نیز می توانند مشاهده کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techcrunch


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر