;
coinex

کاهش سود مدیاتک ، سازنده ی تراشه های کوآلکوم

در ماه فوریه 2016 سود مدیاتک ، سازنده ی تراشه های کوآلکوم، به کمترین مقدارش در 12 ماه گذشته رسید.

در ماه فوریه 2016 سود مدیاتک ، سازنده ی تراشه های کوآلکوم، به کمترین مقدارش در 12 ماه گذشته رسید.
مدیاتک این روزها برای کسانی که به اکوسیستم اندروید علاقه مند هستند یک نام شناخته شده است. هر چند تراشه های تولیدی این شرکت تایوانی تنها به گوشی های هوشمند و تبلت های اندروید محدود نیستند. مدیاتک تراشه مقرون به صرفه ای می سازد که طیف وسیعی از دستگاه ها را پوشش می دهد که نه تنها شامل گوشی های هوشمند و تبلت ها، بلکه تلویزیون ها، دی وی دی ها و بلو-ری ها را نیز شامل می شوند. در حالیکه کوالکام همچنان پیشتاز مسلم بازار پردازنده ی موبایل است مدیاتک توانسته طی چند سال چندین محصول بسیار جالب را ارائه دهد و هم اکنون یکی از نام های برجسته ی این صنعت است. این شرکت گزارش درآمدش در ماه فوریه 2016 را منتشر کرده است که نشان از کاهش سود آن دارد.
این شرکت امروز گزارش مالی خود در ماه فوریه را منتشر کرد. آمار نشان می دهد که سود مدیاتک در این مدت معادل 404.7 میلیون دلار بوده است. در مقایسه با درآمد این شرکت در فوریه ی 2015 شاهد رشد 36.9 درصدی مدیاتک خواهیم بود. اما اگر این رقم را با ماه ژانویه ی سال جاری مقایسه کنیم سود مدیاتک 37.9 درصد کاهش داشته است.
در ماه ژانویه این شرکت موفق به کسب درآمد 650 میلیون دلاری شده بود. همچنین در سه ماهه ی پایانی سال 2015 نیز آمار خوبی از سود مدیاتک به جای مانده بود و درآمد بالایی کسب نمود.
این شرکت، اخیرا چیپ ست Helio P920 خود را به دنبال P10 که در سال پیش ارائه کرده بود، معرفی کرد. این چیپ ست طبق گزارشات بر پایه فرآیند 16 نانومتری FinFET Plus تولید شده است و با چند برتری نسبت به Helio P10 می آید. به همراه چیپ ست های Helio P مدیاتک روی چیپ ست های Helio X هم کار می کند که در واقع چیپ ست های پرچمدار شرکت تایوانی هستند. بهترین چیپ ست سری X مدیاتک Helio X20 است که به یک پردازنده ی ده هسته ای که دارای هشت هسته ی Cortex-A53 و دو هسته ی Cortex-A72 بوده، مجهز است. گزارش های اخیر نشان می دهد که چیپ ست ها ویژگی بیش از حد گرم شدن را دارند˓ولی مدیاتک این گزارش ها را سریعاً تکذیب کرد. شرکت اخیرا دسته ای چیپ ست جدید به قصد دستگاه های اینترنت اشیا، محصولات هوشمند پوشیدنی و محصولات سرگرمی خانگی معرفی کرده است.

 سود مدیاتک در این مدت معادل 404.7 میلیون دلار بوده است.

.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر