;
coinex

پتنت فورد داخل ماشین را به سینما تبدیل می کند

پتنت فورد داخل ماشین را به سینما تبدیل می کند

پتنت فورد به منظور ایجاد فضای سرگرم کننده برای سرنشینان، داخل ماشین را به سینما تبدیل می کند.

کمپانی فورد برای بهبود و افزایش قابلیت های ماشین های خودران خود در حال تلاش است. این کمپانی قصد دارد ماشین های تمام خودران خود را تا سال 2020 معرفی کند؛ و اخیرا نمایشی از قابلیت خودران ماشین روی برف داشته است، این ویژگی برای ماشین های خودران اهمیت بسزایی دارد.

در حال حاضر، کمپانی فورد تلاش می کند که رانندگی و سواری با ماشین های خود را تا حد امکان لذت بخش کند؛ فورد قصد دارد این کار را با جایگزین کردن شیشه ی جلویی ماشین با نمایشگر پروژکتوری بزرگ، انجام دهد. پتنت فورد که اولین بار توسط این شرکت در سال 2013 به ثبت رسید، از سیستم کنترل سرگرمی در ماشین های خودران خبر می دهد که می تواند مود فعال خودران را تشخیص داده و شیشه ی جلویی ماشین را به صفحه ای برای تماشای فیلم تبدیل کند.

در صورت عدم استفاده از آن در پتنت فورد ، صفحه اسکرین روی سقف به صورت تاشده قرار می گیرد. اگر سیستم کنترل تشخیص دهد که مود خودران ماشین فعال نیست، می تواند مواردی که روی صفحه اسکرین نمایش داده می شود را به نمایشگر دیگری انتقال دهد. نمایشگر ثانویه می تواند روی داشبورد قرار بگیرد و یا اینکه به عنوان آینه ی جلوی ماشین عمل کند.

فورد تنها شرکتی نیست که برای خلق روش های نوآورانه در طراحی داخلی ماشین های خود تلاش می کند؛ چرا که طراحی های داخلی خلاقانه، پس از ورود این تکنولوژی به بازار، بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

ولوو، یکی دیگر از شرکت هایی است که صفحه ی اسکرین مخصوص تماشای فیلم و تلویزیون را در حالت فعال خودران، در ماشین های خود قرار داده است. این ماشین می تواند مسیر شما را با فیلمی که تماشا می کنید هماهنگ کند؛ به بیان دیگر، زمانی که به مقصد برسید فیلمی که تماشا می کردید به اتمام رسیده است. با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که مردم ترجیح دهند که طولانی ترین مسیر را داشته باشند.

کانسپت بدون راننده ی نیسان IDS نیز از صندلی هایی برخوردار است که قابلیت چرخش دارند؛ بدین ترتیب، زمانی که ماشین به صورت خودران هدایت می شود، می توان صندلی ها را چرخاند و رو در رو با سرنشینان عقب ماشین گفتگو کرد.

پتنت فورد داخل ماشین را به سینما تبدیل می کند

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر