;
coinex

آنچه انتظار داریم در رویداد اپل ببینیم!

آنچه انتظار داریم در رویداد اپل ببینیم!

در رویداد اپل شاهد چه چیزهایی خواهیم بود؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم. با تکرا همراه باشید.

غول تکنولوژی جهان در این هفته تنها به یک موضوع فکر می کرد: واقعیت مجازی.

تاکنون شاهد حجمی از بازی های جذاب از سوی شرکت واقعیت مجازی فیسبوک، آکیولس بوده ایم. سونی از قیمت گذاری هدست پلی استیشن وی آر خود خبر داد و این پتانسیل را دارد که یکی از موراد موردعلاقه در این دسته بندی باشد. و همچنین نگاه گذرایی به هدست اچ تی سی وایو داشته ایم.

ظاهرا وی آر (VR) زمینه ی بزرگ بعدی در تکنولوژی مصرف کننده است و هرشرکت بزرگی علاقمند به کار در این حوزه است. این تکنولوژی همه چیز را دستخوش تغییر خواهد کرد. صنعت بازی را متحول می کند، شبکه های اجتماعی را تغییر می دهد و شاید حتی روزی بتواند بسیاری از وجوه زندگی را تحت تاثیر قرار دهد و یا حتی از بین ببرد. اما آیا در این رویداد، اپل محصولی واقعیت مجازی برای عرضه دارد؟

هم اکنون که اپل در حال آماده کردن خود برای رویداد روز دوشنبه است، انتظار می رود از یک آیفون جدید -که به نظر می رسد شبیه به آیفون ۵اسی باشد که تقریبا دو سال و نیم قبل معرفی شد- و آیپد جدید ۹.۷ اینچی که به بازار عرضه می شود، رونمایی کند.

 انتظار می رود از یک آیفون جدید -که به نظر می رسد شبیه به آیفون ۵اسی باشد که تقریبا دو سال و نیم قبل معرفی شد- و آیپد جدید ۹.۷ اینچی که به بازار عرضه می شود، رونمایی کند.

هم اکنون می خواهیم کمی به جلوتر بنگریم و چشم اندازی از رویداد روز دوشنبه را متصور شویم!

اول از همه، دور از انتظار نیست که این رویداد به نسبت رویداد عظیم سال گذشته که در پاییز برگزار شد و از آیفون ۶اس، اپل تی وی جدید و آیپد پرو رونمایی گشت، رویدادی نسبتا کوچک باشد. قرار است این رویداد در سالن نسبتا کوچکی در دفتر مرکزی کوپرتینو، جایی که اصولا اپل محصولات نسبتا جزئی را در آنجا رونمایی می کند، برگزار شود. همین محل برگزاری نشانه ی تقریبا کوچکی از این است که قرار نیست اپل در این رویداد از گجت جدیدی رونمایی کند.

اما موضوعی که وجود دارد عدم حضور اپل در فضای VR/AR است آن هم زمانی که همه ی رقبای اپل در آن دستی دارند. واقعیت این است که: ما هنوز چند سالی از جریان اصلی VR/AR دور هستیم و اپل چند سالی زمان در اختیار دارد. این تکنولوژی، تکنولوژی گرانی است و در حال حاضر تقریبا به طور انحصاری بر روی صنعت گیم تاثیر گذاشته است. علاوه براین، این هدست ها برای استفاده ی همیشه و یا بیرون از محیط خانه و … بیش از حد دست و پاگیر هستند.

آیا شما دوست دارید که در محیط عمومی به این شکل دیده شوید؟

آیا شما دوست دارید که در محیط عمومی به این شکل دیده شوید؟

اما این موضوعات بدان معنی نیست که اپل به وی آر و واقعیت افزوده فکر نمی کند. همانطور که در همین راستا هم Tim Bradshaw از فایننشال تایمز در ماه ژانویه گزارش کرد که اپل دارای تیمی از صدها دنبال کننده ی AR  و VR می باشد.

تیم کوک مدیر عامل اپل هم در ژانویه بیان کرد که “فکر می کنم این فضا، فضایی جالب است و به دنبال پیاده کردن برخی اپلیکیشن های جالب هستم.”

رویکرد اپل به این تکنولوژی جدید در تقابل با سیاستی است که رقبای آن مانند گوگل و سامسونگ پیش گرفته اند و کانسپت های جدید را در عموم تست می کنند. فرایند توسعه و تحقیق اپل عموما پشت درهای بسته و لایه های امنیتی صورت می گیرد و دلیل آن هم این است که درصورت عدم موفقیت در کاری از دید عموم پنهان باشد.

در هر صورت منتظر رویداد روز دوشنبه هستیم تا ببینیم که در این رویداد چه اتفاقاتی خواهد افتاد. با تکرا همراه باشید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر