;
coinex

آیا آی فون SE اپل می تواند یک ساعت در آب شناور ور بماند؟

 آی فون SE اپل به عنوان یک گوشی ضد آب معرفی نشده است، اما در یک تست این گوشی یک ساعت در آب، بدون اینکه آسیب ببیند، شناور بود.

آی فون SE اپل به عنوان یک گوشی ضد آب معرفی نشده است، اما در یک تست این گوشی یک ساعت در آب، بدون اینکه آسیب ببیند، شناور بود.

در واقع آیفون هیچ گاه، گواهینامه رسمی IP نداشته است. با این حال، این بدان معنا نیست که آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس و آی فون SE زمانی که در آب قرار می گیرند، به سرعت خراب می شوند، آنها نوعی مقاومت در برابر آب دارند. کالبد شکافی از مدل 4 اینچی جدید توسط کارشناسان iFixit نشان می دهد که مهر و موم سیلیکونی بخشی از اتصالات روی برد منطقی از قبیل اتصالات دوربین جلو و عقب و کنترل صدا را محافظت می کند. اما این مهر و موم از ال سی دی دیجیتایزر، باتری و مونتاژ اتصال لایتینگ محافظت نمی کند.

در ویدئویی که در لینک منبع مشاهده می کنیم، آیفون 5 اس اپل، آی فون SE و آیفون 6 اس هر کدام داخل یک ظرف آب قرار داده شدند. بعد از پنج دقیقه، آیفون 5 اس از کار افتاد.ولی آیفون 6 اس و آی فون SE، هر دو 15 دقیقه دوام آوردند. نه دقیقه بعد، آیفون SE از آب بیرون آورده شد و ماشین حساب، کرونومتر و پس زمینه آن مورد بررسی قرار گرفت. قابلیت لمس سه بعدی و صدای آیفون 6 اس نیز چک شد و به درستی کار می کرد. پس از گذشت نیم ساعت، پورت شارژر آیفون 6 اس و آیفون SE تست شد که درست کار می کرد. پس از آن مجددا گوشی ها در آب قرار گرفتند و هر دو گوشی موفق شدند یک ساعت در آب دوام بیاورند.

پس از یک ساعت زیر آب ماندن، آی فون SE اپل مانند آیفون 6 اس کاملا سالم بود. البته نباید بر اساس این ویدئو، هر آی فونی را در آب غوطه ور کنید. ولی می توان تقریبا با اطمینان گفت که آی فون 6 اس، آی فون 6 اس پلاس و آی فون SE اپل می توانند در مقابل باران و یا آب خوردگی جزئی، سالم بمانند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر