;
coinex

۶ شهر برتر جهان به لحاظ نبوغ علمی

این فرضیه کاملا محض و درست نیست که تنها همکاری در آزمایشگاه ها می تواند به پیشرفت علم کمک کند.

این فرضیه کاملا درست نیست که تنها همکاری در آزمایشگاه ها می تواند به پیشرفت علم و نبوغ علمی یک شهر کمک کند. اکتشافات هیجان انگیزی در طول زمان و در تحقیقات جمعی صورت گرفته است که این موضوع را تایید می کند. جای تعجب نیست که بسیاری از سازمان های علوم زندگی در حال سرمایه گذاری بر روی طراحی آزمایشگاه هایی هستند که این تعاملات را تسهیل بخشند. اما آنچه که تا به حال کمتر مشاهده شده است، تاثیر تعاملات انرژی بخش و تجربه هایی است که در خارج از آزمایشگاه ها صورت گرفته است.

برخی از شهرها نسبت به شهرهای دیگر اکوسیستم های سازنده تری برای اکتشافات علمی ارائه می دهند.

در ایالات متحده و به طور کلی در سراسر جهان شهرهایی وجود دارند که بیش از داشتن یک پس زمینه برای نوآوری، به عنوان مراکزی فعال ظهور کرده اند که در آنجا با سرمایه گذاری در بخش های خصوصی و دولتی، تمرکز بر روی جذب دانشمندان و نوآوران به منظور زندگی و کار قرار گرفته است. در این مناطق، توجه خاصی به پرورش ایده ها در حوزه های مختلف از تکنولوژی و علوم زندگی گرفته تا امور مالی و ارتباطات و هنر معطوف شده است.

همانطور که این جوامع بیشتر به یکدیگر متصل شوند، موقعیت بیشتر و بهتری را برای زندگی فراهم می سازند و البته با ایجاد جامعه ای مستعدتر از قبل، موقعیت های بیشتری برای سرمایه گذاری صنایع بر روی استعداد ها صورت می گیرد. در نتیجه ی چنین چرخه ای از نوآوری، محققین و استارتاپ ها پرورش می یابند و خطوط تولید و اقتصاد پر جنب و جوش می شوند.

آیا شما هم در مرکز نوآوری جهانی زندگی می کنید؟

همگرایی شهرهای نوآوری گرا و پیشرفت علوم زندگی به عنوان معادله ای دوطرفه توسط محققان مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است. در ایالات متحده و شهرهای دیگر توانایی یک شهر به منظور ترویج نوآوری در یک یا چند صنعت به یک فاکتور اصلی و مهم برای رقابت در صحنه جهانی تبدیل شده است و تنها برخی  از این شهرها هنر و پتانسیل تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری را دارا هستند.

به طور مثال گزارش چشم اندازی از علوم زندگی سالانه JLL نشان می دهند که ارتباط نزدیکی بین تاثیر علوم زیستی یک شهر و دسترسی آن به موسسات تحقیقاتی، سرمایه، استعداد و امکانات مدرن وجود دارد. همزمان با این تحقیقات، در CMI بیست شهر اولی که بر اساس موقعیت های رقابتی با ردیابی سرعت تغییر در اقتصاد و املاک تجاری رتبه بندی شده اند به صورت فعال اقتصاد و نواوری های شان را ترویج دادند.

یکی از نکات قابل توجه در این گزارش ها این است که چندین شهر که هم دارای CMI و هم دارای بالاترین رتبه در حوزه ی علوم زیستی هستند، ارتباط قوی بین تلاش های مدنی برای نوآوری و صحنه شکوفایی برای مطالعات علمی را نشان می دهند. در اینجا ۴ شهر از ایالات متحده که در میان ۲۰ شهر مذکور هستند را بیان می کنیم:

بوستون:

بوستون مکانی برای تجمع دانشمندان علوم زیستی است و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان منطقه بندری، پتانسیل شکوفایی گسترده تر نوآوری را دارد.

منطقه خلیجی سان فرانسیسکو / سیلیکون ولی:

این منطقه ی خلیجی کانون نوآوری های علوم زیستی محسوب می شود و با ۱۶۵۲ ثبت اختراع در سال ۲۰۱۳ به عنوان پیشتاز و پیشرو در این زمینه شناخته شده است. در این میان سیلیکون ولی در میان این ۲۰ شهر بزرگ، مانند ستاره ای می درخشد.

نیویورک:

فرهنگ استارتاپی پویا و تحولات Hudson Yards به جایگاه کنونی این شهر در میان ۲۰ شهر مذکور کمک شایانی کرد. قرار گرفتن این شهر در رده ی بالایی از علوم زیستی، همکاری در بخش های خصوصی و دولتی مانند امکانات ۲ میلیارد دلاری باعث ارتقای جزیره روزولت -که دارای روابطی با وزارت بازرگانی ایالات متحده است- دانشگاه کرنل و اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده می شود.

سیاتل:

گسترش دانشگاه در این منطقه تنها برای پر و بال دادن به نوآوری جهانی آن است. در حالیکه این شهر به نسبت شهرهایی که در بالا ذکر شد، در حوزه ی علوم زیستی تازه وارد محسوب می شود اما در زمینه ی سرمایه گذاری و موسسات تامین بودجه بهداشت و درمان ایالات متحده و همچنین در تعداد اختراعات ثبت شده در میان ۱۰ شهر اول قرار گرفته است.

برخی از بازارهای جهانی هم، هم پوشانی نزدیک به همی را نشان می دهند. به طور مثال، برخی از شرکت های تکنولوژی که سریعا در حال رشد هستند در Bangalore (ملقب به سیلیکون ولی هند؛ به دلیل وجود موسسات پیشرفته فراوان) و شهر چینی Shenzhen (که سالانه حدود ۶۰۰۰ اپلیکیشن بین المللی تولید می کند) هستند. بازارهای علوم زیستی ملی مربوط به این کشورها هم در حال رونق هستند: انتظار می رود صنعت داروسازی هند در سال ۲۰۲۰ تا ۱۵ درصد رشد سالانه رشد کند و خرید و فروش پروژه های پزشکی چین هم در سال ۲۰۲۰ احتمالا به ۱۷۵.۸ میلیارد دلار می رسد.

برخی از بازارهای جهانی هم، هم پوشانی نزدیک به همی را نشان می دهند.

فرمولی برای یک شهر مبتنی بر نوآوری و خلاقیت

فرمول یک شهر غنی از نظر نوآوری و شکوفایی چیست؟ در حالیکه هیچ دو شهری با یکدیگر یکسان نیستند، محققان JLL سه عنصر مهم و مشترک این شهرها را کشف کرده اند:

۱. فرصت های آموزشی گسترده: 

داروهای بیولوژیکی بسیار حساس و مواد دارویی دو دلیلی هستند که برخی از شرکت های علوم زیستی به طور فزاینده ای در حال استخدام استعدادها در سطوح دکتری هستند. مناطقی که از نظر دانشگاهی غنی هستند با انواع دیگری از استعدادهای تحصیلی برای جذب استعدادها و سرمایه ها با یکدیگر همکاری می کنند و در نهایت حاصل این همکاری موفقیت و کامیابی خواهد بود. به عبارت دیگر دلیل اینکه بوستون رتبه ی بالایی را به عنوان شهر با CMI جهانی و موقعیتی خوب برای علوم زیستی بدست آورده هم همین بوده است.

۲. مکانی پر انرژی برای زندگی و کار:

احتمال اینکه نسل بعدی متفکران در محل کار فقط به فکر گذراندن ساعت و بنابراین تجربه ای کسل کننده از محیط کار باشند، خیلی کم است. افراد به دنبال این خواهند بود که شهرهایشان هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر عملی به یکدیگر متصل باشند. شهرها برای جذب و حفظ استعدادها و علایقشان باید پر جنب و جوش باشند و محیطی مناسب برای کار و زندگی فراهم کنند. هم اکنون در بسیاری از محیط های کاری مدرن از بازی ها و سرگرمی های متفاوت بهره می برد تا محیط کار را به محیطی مفرح برای کارکنان تبدیل نمایند و بدین صورت بازدهی را تا حد زیادی بالا می برند. جوامعی که این فاکتورها را برای محیط زندگی و کاری فراهم می نمایند، قطعا با حجم انبوهی از ایده و همکاری و توسعه و پیشرفت همراه خواهد بود.

۳. شرایط مساعد:

هر بازار مبتنی بر نواوری برای هر گونه صنعتی بهترین گزینه نیست. وضعیت نوآوری خاص یک شرکت، الگوریتمی برای ایجاد تعادل بین فرصت و هزینه ی یک محل خاص تعیین می کند. به عنوان مثال اینکه آیا این شرکت، یک استارتاپ است و یا یک شرکت بالغ است؟ نوآوری در مرحله ی تحقیقات اولیه است و یا در مراحل تجاری شدن؟ مهم هستند. برای مبتکرانی با ایده ی جدید و جسورانه که فاقد جریان درامدی ثابت است، بهترین مکان ها برای ریشه دوانیدن شهرهایی مانند رالی-دورهام و دنور هستند که سطوح بالایی از موقعیت های استارتاپی و هزینه های پایین ارائه می دهند. برای آنهایی که استطاعت کافی دارند، گزینه های فرصت های خوب و هزینه های بالا مهم تلقی می شوند، شهرهایی مانند بوستون و نیویورک بهترین دسترسی به سرمایه، مشتری و عوامل تاثیر گذار برای رسیدن به موفقیت در این مسیر فراهم می سازند.

تحقیقات علوم زیستی نوآورانه می تواند نقشی حیاتی در اقتصاد مبتنی بر نوآوری بازی کند. هر دانشمند با تزریق تکنولوژی روز و ایده های الهام بخش و تحقیقات جدید می تواند به جامعه ی خود کمک کند تا جامعه و شهر خود را به عنوان شهری با پتاسیل پیشرفت فراوان تبدیل نماید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: livescience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر