;
coinex

امکان ایمپلنت در حین عمل جراحی با یک قلم زیستی

ایمپلنت سه بعدی در طول عمل جراحی به زودی با یک قلم زیستی ، با تکنولوژی پرینت سه بعدی، امکان پذیر خواهد بود.

ایمپلنت سه بعدی در طول عمل جراحی به زودی با یک قلم زیستی ، با تکنولوژی پرینت سه بعدی، امکان پذیر خواهد بود. جراح می تواند ایمپلنت را در طول عمل جراحی ایجاد کند.  در واقع یک قلم زیستی  با تکنولوژی پرینت سه بعدی، به میزان 97 درصد باعث بقای سلول های بنیادی که حمل می کند، می شود.
جراحان به زودی می تواند از یک قلم چاپ سه بعدی برای ساختن بافت غضروف سفارشی در حین عمل جراحی استفاده کنند.  این قلم با جوهر زیستی که از سلول های بنیادی انسان پشتیبانی می کند، می تواند سلول ها را با توجه به هندسه دقیق ایمپلنت مورد نیاز، چاپ کند. پیش از این محققان استرالیایی قادر به طراحی سلول های بنیادی انسان در الگوهای فرم آزاد با میزان زنده ماندن بسیار بالا بوده اند.
این قلم زیستی توسط یک تیم از ARC ، مرکز تعالی علوم الکترومتریال (ACES) و جراحان ارتوپد بیمارستان سنت وینسنت  ملبورن طراحی شده است که ساختار آن به گونه ای در نظر گرفته شده که جوهری از هیدروژل زیستی حمل می کند که تحت منبع نور، برای ارائه ایمپلنت غضروف، جامد است. این  قلم نرخ بقای سلول بنیادی را در بیش از 97٪   فراهم می کند.

جراح می تواند ایمپلنت را در طول عمل جراحی ایجاد کند

پروفسور پیتر چونگ، مدیر ارتوپدی بیمارستان سنت وینسنت ملبورن ، این کانسپت را با همکاری  مدیرعامل  ACES ، پروفسور گوردون والاس، توسعه داده است.
استاد چونگ در مورد این قلم زیستی می گوید: ” توسعه این نوع از تکنولوژی تنها با تعامل بین دانشمندان و پزشکان ممکن می شود. پزشکان برای شناسایی مشکل و دانشمندان به منظور توسعه یک راه حل ، کارآمد خواهند بود.”
پروفسور والاس نیز بیان کرد: ” پروژه قلم زیستی چالش ها و فرصت های هیجان انگیزی را در تحقیقات چند رشته ای امکان پذیر می سازد. هنگامی که ما اهمیت چند رشته ای را دریابیم، می توانیم پیشرفت فوق العاده ای با سرعت بالا ایجاد کنیم”.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ibtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر