;
coinex

خرید سهام سرآوا پارس توسط سرمایه گذار خارجی به مبلغ ۶.۳ میلیون یورو

خرید سهام سرآوا پارس - یک شرکت سرمایه‌گذاری خارجی موفق به خرید ۷.۸۳ درصد از سهام شرکت صاحب دیجی‌کالا و کافه‌بازار به ارزش شش میلیون و ۳۷۷ هزار یورو شد.

یک شرکت سرمایه‌گذاری خارجی موفق به خرید ۷.۸۳ درصد از سهام شرکت صاحب دیجی‌کالا و کافه‌بازار به ارزش شش میلیون و ۳۷۷ هزار یورو شد.

شرکت سرآوا پارس از جمله کمپانی‌های سرمایه‌گذار در حوزه کارآفرینی است و براساس تعریفی که از خودش ارائه داده گفته که حاضر به تأمین سرمایه ابتدایی، میانی و بلوغ مورد نیاز بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی است.

این شرکت همچنین استارت‌آپ‌های مورد نظرش را با مربیگری در سطح جهانی و بازاریابی‌های خدمات محلی، مدیریت استعدادها، مالی و حقوقی پشتیبانی می‌کند.

این شرکت همچنین با تکیه بر تجربه بین‌المللی خود در ارتباط با فضای وب و موبایل جهانی، گفته است که به هیچ عنوان از یک راه‌حل تجاری برای تمامی مدل‌ها استفاده نمی‌کنیم و دانش خود را به واسطه کارآفرینان‌مان به بازار محلی منتقل می‌کنیم.

سرآوا پارس از جمله سرمایه‌گذاران استارت‌آپ‌هایی نظیر دیجی‌کالا و کافه بازار است؛ همچنین به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران شتاب‌دهنده آواتک نیز به حساب می‌آید.

آواتک همانطور که از رسالت کاری‌اش بر می‌آید، مسئولیت پیوند استارت‌آپ‌ها (ایده‌ها) و منابع ضروری موفقیت‌شان را برعهده دارد.

عبدالرضا داوری مدیر مسئول ماهنامه بررسی‌های اقتصادی با انتشار نامه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس اوراق بهادار، خبر از تسلط سرمایه خارجی بر شرکت صاحب دیجی‌کالا و کافه‌بازار داده است.

در این نامه که تصویر آن منتشر شده، آمده است که شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران تا پیش از این مالک 14.28 درصد از سهام شرکت سرآوا پارس (فعال در زمینه صنایع دانش بنیان) بوده که نسبت به واگذاری 7.83 درصد سهام شرکت سهام مزبور به یک شرکت سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 6,377,917 یورو اقدام نموده است.

وجه معامله مزبور در چهار قسط تا پایان 2016 میلادی دریافت خواهد شد. قسط اول معادل یک چهارم کل مبلغ در تاریخ 95/1/14 مقارن با پایان فصل اول میلادی به صورت ارزی در حساب بانکی شرکت وصول و از این جهت قطعیت معامله مذکور محرز گردیده است.

بهای تمام شده سهام واگذار شده معادل 47 میلیارد ریال و درآمد واگذاری سرمایه‌گذاری فوق براساس نرخ ارز روز گذشته در بازار آزاد معادل 205 میلیارد ریال و براساس نرخ ارز رسمی معادل 173 میلیارد ریال است که رقم آن با توجه به نرخ تسعیر ارز در زمان وصول اقساط آنی تعدیل خواهد شد.

بدیهی است مبلغ دقیق سود واگذاری در صورت‌های مالی ادواری براساس نرخ واقعی تسعیر و گزارش خواهد شد.

یادآور می‌شود درصد مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران بعد از واگذاری مزبور در شرکت سرآوا پارس (سهامی خاص) معادل 6.44 درصد است.

خرید سهام سرآوا پارس - در این نامه که تصویر آن منتشر شده، آمده است که شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران تا پیش از این مالک 14.28 درصد از سهام شرکت سرآوا پارس (فعال در زمینه صنایع دانش بنیان) بوده که نسبت به واگذاری 7.83 درصد سهام شرکت سهام مزبور به یک شرکت سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 6,377,917 یورو اقدام نموده است.

.

.

منبع: tasnimnews


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر