;
coinex

مزیت قابلیت نایت شیفت آیفون چیست؟

مزیت قابلیت نایت شیفت آیفون چیست؟

قابلیت نایت شیفت آیفون می تواند به بهبود روند خواب کمک کند.

نگاه کردن به نمایشگر موبایل، در شب بسیار مضر است. گوشی های هوشمند با نمایشگر هایی که به رنگ آبی روشن هستند، باعث می شوند که در آفتابی ترین زمان روز هم، وضوح تصویر خوبی داشته باشید. اما شبها، مغز با این رنگ نور دچار سردرگمی می شود، چرا که تلاش می کند حالت روشنایی آفتاب را شبیه سازی کند. این امر باعث می شود که مغز ترشح ملاتونین را متوقف کند. این هورمون، باعث ایجاد حالت خواب آلودگی می شود. به این ترتیب، چرخه ی خواب، توسط نور گوشی های هوشمند مختل شده و روند به خواب رفتن را با مشکل مواجه می کند. خواب ناکافی در نهایت می تواند برای سلامت فرد مشکل ایجاد کند.

اگر از کاربران آیفون هستید و نمی توانید از f.lux استفاده کنید، قادر نیستید تا میزان نور آبی نمایشگر خود را کاهش دهید. اما خوشبختانه، آپدیت iOS 9.3 این مشکل را برطرف کرده است. آپدیت جدید iOS با قابلیت نایت شیفت همراه بوده و امکانی را فراهم می کند تا با آغاز تاریکی هوا، رنگ نمایشگر را انتخاب کنید. با فعال کردن قابلیت نایت شیفت ، گوشی به صورت اتوماتیک نور نمایشگر را در حالت گرم تر و یا آبی کمتر، تنظیم می کند.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد، تنظیم نور نمایشگر می تواند به روند خواب کمک کند. برخی معتقدند که قابلیت نایت شیفت اپل، یکی از بهترین تغییرات ایجاد شده توسط این کمپانی بوده است. البته، این بدان معنا نیست که تمام مشکلات خواب ناشی از گوشی های هوشمند، با این قابلیت رفع خواهند شد.

یک متخصص در امور خواب به خبرنگار تک اینسایدر گفته است که نور، یکی از مواردی است که در روند خواب تاثیر دارد. کاری که با گوشی هایمان انجام می دهیم نیز در مغز ما تاثیر گذاشته و باعث بی خوابی می شود، به ویژه اگر در حال مرور رسانه های اجتماعی، خواندن اخبار و یا وب گردی باشیم. همه ی ما با هیجانی که نوتیفیکیشن ها به همراه دارند، آشنا هستیم.

قابلیت نایت شیفت بسیار مناسب بوده و تغییر دلپذیری ایجاد خواهد کرد. اما قرار دادن گوشی در حالت هواپیما، در عین حال که از قابلیت نایت شیفت استفاده می کنید، بهترین حالت ممکن است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر