;
coinex

باگ امنیتی آی مسیج اطلاعات چت کاربر را با یک کلیک ساده در اختیار هکر ها قرار می دهد

باگ امنیتی آی مسیج که به تازگی کشف شده است، اطلاعات چت کاربر را با یک کلیک ساده روی لینکی معمولی، در اختیار هکر ها قرار می دهد. در این حالت هکر می تواند تاریخچه چت کاربر را از آی مسیج بدست آورد.
باگ امنیتی آی مسیج که به تازگی کشف شده است، اطلاعات چت کاربر را با یک کلیک ساده روی لینکی معمولی، در اختیار هکر ها قرار می دهد. در این حالت هکر می تواند تاریخچه چت کاربر را از آی مسیج بدست آورد.
اپل اخیراً یک آسیب پذیری بزرگ  را در آی مسیج بر طرف کرده است که این بار نیز با یک باگ امنیتی رو به رواست، باگ امنیتی آی مسیج به هکر اجازه می دهد که از طریق یک لینک ساختگی،  سابقه ی چت کاربر را هدف قرار دهند. پس از کلیک، این لینک از درون نرم افزار آی مسیج، اطلاعات را بیرون کشیده و آن را برای یک منبع خارجی صادر می کند. پشتیبانی های امنیتی بزرگتر اپل مانع از حمله و نصب نرم افزارهای مخرب یا بیرون کشیدن داده ها از خارج از برنامه آی مسیج توسط این باگ امنیتی آی مسیج می شود، امابا این حال نشان دهنده ی نقض قابل توجه امنیت داده ها، برای هر کاربری است کهبه کلیک کردن روی لینک های ساختگی وسوسه شود.
این حمله در درجه اول نسخه ی  OS X از  آی مسیج را هدف قرار داده است، اما می تواند در آیفون ها نیز اعمال شود. این باگ توسط سه نفر از محققان Joe DeMesy و Shubham Shah با همکاری Matt Bryant کشف شده است. Matt Bryant کسی است که این باگ را قبل از اینکه جزئیات آن به صورت عمومی منتشر شود به اپل گزارش داد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که این آسیب پذیری برای اهداف مجرمانه، استفاده می شود.
این باگ جدید،  تنها چند هفته پس از اینکه پژوهشگران در دانشگاه جانز هاپکینز روشی برای مشاهده عکس ها و فیلم های فرستاده شده پیدا کردند بوجود آمد، این روش آسیب پذیری بود که با انتشار سیستم عامل iOS 9.3 اصلاح شد. در واقع این حمله، توسط تغییر ظاهر و جعل سرور اپل، کار می کرد و  پس از آن نتیجه را رمزگذاری می کرد.
این حمله با اینکه حمله ی قویمجسوب می شد، بر تاکتیک های امنیتی نسبتا عمومی، با استفاده از کد جاوا اسکریپت به جای یک  URL iMessage در یک حمله متقابل برنامه نویسی کلاسیک، تکیه داشت.  اپل ماه گذشته برای مقابله با این روش، به روز رسانی CVE-2016-1764  را منتشر کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر