;
coinex

برخی از قابلیت های آی او اس ۱۰ به بیرون درز کرد

برخی از قابلیت های آی او اس ۱۰ به بیرون درز کرد

برخی از قابلیت های آی او اس ۱۰ به بیرون درز کرد.

اپل هنوز تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC امسال خود را اعلام نکرده است. اما بر اساس برنامه ریزی سالانه ی این شرکت به صورت معمول این مراسم در Moscone West سان فرانسیسکو برگزار می شود و به نظر می رسد که از تاریخ ۱۳ ام تا ۱۷ ام ژوئن باشد و احتمالا در این کنفرانس شاهد پرده برداری از سیستم عامل آی او اس ۱۰ (iOS 10) خواهیم بود.

یکی از اپلیکیشن هایی که انتظار می رود تغییر عمده ای درآن صورت بگیرد، اپلیکیشن فوتوز (Photos) است. کاربران آی او اسی می توانند اطلاعات EXIF و نواحی خاصی از یک عکس را به صورت مستقیم توسط این اپلیکیشن ویرایش کنند و تشخیص چهره (Face Detection) هم احتمالا در این سیستم شاهد خواهیم بود. شاید همین ویژگی هایی هم که گفته شد برای برخی از کاربران هیجان انگیز باشد ولی قابلیت مهمتر دیگری که در آن وجود خواهد داشت، Unicode است که به واسطه ی آن اپل بیش از ۷۴ ایموجی دیگر به این بیلد جدید از سیستم عامل موبایلی خود اضافه می کند.

قابلیت جدید دیگری هم وجود دارد که از نظر مدیر عامل این شرکت، تیم کوک بسیار هیجان انگیز است و تیم کوک سال گذشته به این موضوع اشاره داشته است. در آن زمان، تیم کوک به یک سری اپلیکیشن های خاص اشاره داشت که به صورت پیش نصب بر روی آی او اس نصب می شوند که احتمالا توسط کاربران این سیستم عامل می توانند پنهان و یا غیرفعال شوند. ۷ ماه پیش کوک گفت که برخی از این اپلیکیشن ها اگر از آی او اس حذف شوند، تاثیر منفی روی اپلیکیشن های دیگر نمی گذارند. او به این نکته اشاره داشت که اپلیکیشن های دیگر این چنین نیستند. به گفته ی او “با گذشت زمان ما بر روی اینهایی که به این شکل نیستند فکرمی کنیم و راه حلی می یابیم.” بعد از آن، زمانی که کدی در آیتونز مکشوف شد که به اپلیکیشن های قابل پنهان کردن اشاره داشت، به نظر رسید که اپل توانسته راه حل را برای همه ی اپلیکیشن ها بیابد.

دقیقا یک هفته بعد از انتشار بیلد جدید آی او اس در کنفرانس WWDC در ماه ژوئن شاهد نسخه ی بتای آی او اس ۱۰ (iOS 10) خواهیم بود. آی او اس ۱۰ در سپتامبر عرضه خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر