;
coinex

شایعه: بررسی مشخصات گلکسی نوت ۶ سامسونگ

اخبرا شایعات زیادی راجع به پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۶ به گوش می رسد.

اخبرا شایعات زیادی راجع به پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۶ به گوش می رسد. در این مقاله قصد داریم مشخصات گلکسی نوت ۶ سامسونگ از قبیل طراحی، مشخصات سخت افزاری و هر آنچه که راجع به این دستگاه به بیرون درز کرده را در اختیارتان قرار دهیم.

گوشی گلکسی نوت ۵ در میان گوشی های با صفحه نمایش بزرگ هنوز هم به عنوان بهترین و کاربردی ترین گوشی شناخته شده است. هم اکنون صحبت هایی راجع به گوشی گلکسی نوت ۶ شده است که به نظر می رسد این گوشی به خوبی می تواند جایگزین این دستگاه شود. شایعاتی که راجع به این دستگاه شنیده شده است را با شما در میان می گذاریم. با تکرا همراه باشید.

طراحی: به نظر می رسد که از طراحی مشابه نوت ۵ به همراه قابلیت ضد آب IP68 و اسلات کارت میکرو اس دی بهره می برد.

سخت افزار: تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۳ به همراه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی

صفحه نمایش: صفحه نمایش ۵.۸ اینچی کواد اچ دی سوپر آمولد

دوربین: دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7

تاریخ انتشار: معرفی در ژوئیه ۲۰۱۶ و عرضه به بازار مدت کوتاهی پس از معرفی

.

طراحی

از نقطه نظر طراحی هنوز اطلاعات کاملی راجع به این موضوع نداریم که آیا سامسونگ اساسا طراحی مجددی برای این گوشی در نظر گرفته است یا خیر. اما انتظار می رود که طراحی نوت ۶ مجددا مشابه نوت ۵ باشد. سامسونگ رویکرد استفاده از شیشه و فلز را در طراحی خود به کار برده است.

با توجه به این موضوع که سامسونگ گلکسی اس ۷ لبه های پشتی خمیده ی خود را از نوت ۵ سال گذشته به ارث برده است و با توجه به این موضوع که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است؛ انتظار می رود که سامسونگ در طراحی نوت ۶ هم از این قابلیت بهره ببرد.

سامسونگ با ارائه ی گلکسی اس ۷ اثبات کرد که توانایی ساخت گوشی مقاوم در برابر آب را دارد و حدس و گمان هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نوت ۶ هم در برابر آب مقاوم خواهد بود. بنا بر این شایعه، نوت ۶ دارای گواهینامه ی IP68 خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که سامسونگ تاکنون هیچ دستگاه گلکسی نوتی را با این گواهینامه عرضه نکرده است و این بدان معنی ست که ممکن است این قابلیت تنها برای گلکسی-اس ها در نظر گرفته شده باشد.

شایعه ی جالب دیگری هم که وجود دارد این است که نوت ۶ به یک اسکنر آیریس یا اسکنر عنبیه ی چشم مجهز می شود که از نظر امنیتی این دستگاه را ساپورت می کند. ماژول های سخت افزاری ملقب به “IRIS CAM” این شایعه را تایید می کنند. به نظر می رسد که سامسونگ دیگر تمایلی به استفاده از اسکنر اثر انگشت ندارد.

انتظار می رود که طراحی نوت ۶ مجددا مشابه نوت ۵ باشد. سامسونگ رویکرد استفاده از شیشه و فلز را در طراحی خود به کار برده است.

انتظار می رود که سامسونگ در طراحی نوت ۶ هم از این قابلیت بهره ببرد.

.

تراشه

نوبت به اطلاعات سخت افزاری این دستگاه می رسد؛ از این نظر هم شایعات جالبی به گوش می رسد.

اولین و مهمترین موضوع این است که با توجه به این موضوع که گلکسی اس ۷ به لحاظ تراشه ی به کار گرفته در دو نوع ظاهر شد-اسنپدراگون کوالکام و اگزینوس سامسونگ- دور از انتظار نیست که این دستگاه هم از دو نوع تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ و همینطور تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۳ بهره ببرد.

به نظر می رسد که تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۳ سرعت بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ داشته باشد و دارای سرعت کلاک ۳ گیگاهرتزی باشد که نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتزی تاحدودی بهبود یافته است.

با این حال باز هم احتمال دارد که شاهد نوت ۶ با تراشه ی ۸ هسته ای اگزینوس ۸۸۹۰ موجود در گلکسی اس ۷ یا گلکسی اس ۷ اج باشیم.

به نظر می رسد که تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۳ سرعت بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ داشته باشد و دارای سرعت کلاک ۳ گیگاهرتزی باشد که نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتزی تاحدودی بهبود یافته است.

.

رم و حافظه داخلی

تا جایی که صحبت هایی راجع به مموری این دستگاه شده است، چیزهای جالبی به گوش می رسد. در واقع یکی از اولین شایعاتی که راجع به این دستگاه شنیده ایم این است که احتمالا نوت ۶ با رم ۶ گیگابایتی عرضه می شود. چنین گوشی هایی هم اکنون هم وجود دارند و سامسونگ هم از این تکنولوژی بی نصیب نمانده است: تراشه های رم ۱۲ گیگابیتی LPDDR4  که به لحاظ فنی ۱.۵ گیگابایتی هستند و بنابراین با استفاده از چهار نمونه از اینها به یک رم ۶ گیگابایتی دست می یابیم. علاوه بر این شایعه شده است که تراشه های اسنپدراگون ۸۲۳ قادر به پشتیبانی از رم ۸ گیگابایتی هم هستند.

از نظر حافظه ی داخلی باید گفت اگر نوت ۶ از اسلات میکرو اس دی بهره نبرد، همگان را شگفت زده خواهد کرد. حافظه ی داخلی پایه ی این دستگاه ۳۲، ۶۴ و احتمالا ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود. حتی شایعاتی هم به گوش می رسد مبنی بر اینکه احتمال دارد که سامسونگ از حافظه ی داخلی اولترا فست (فوق العاده سریع) ۲۵۶ گیگابایتی هم بهره ببرد و در حال حاضر در تلاش برای تولید انبوه این تراشه هاست.

.

صفحه نمایش

نه انتظار داریم و نه چیزی در این باره شنیده ایم که سامسونگ در بخش صفحه نمایش، تغییرات عمده ای ایجاد کند. بنابراین تا زمانی که اطلاعات جدیدی در اینباره به بیرون درز نکرده است انتظار می رود که نوت ۶ با همان صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی کواد اچ دی سوپر آمولد و به احتمال زیاد با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) عرضه شود. یکی از گزارش ها ادعا می کند که ممکن است سامسونگ برای عرضه ی دستگاهی جدیدتر از صفحه نمایش تاحدود کمی بزرگتر و ۵.۸ اینچی به جای ۵.۷ اینچی بهره ببرد.

این احتمال هم که همیشه وجود دارد که سامسونگ محصولش را با صفحه نمایش 4K عرضه کند.

.

دوربین

در حال حاضر گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج از بهترین تنظیمات دوربین موجود بهره می برند و به خوبی در شرایط نوری مختلف کار خود را انجام می دهند. ما از سنسور ۱/۲.۵ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی این دستگاه صحبت می کنیم که به ۱.۴ میکرون پیکسل و دیافراگم عریض f/1.7 مجهز است؛ علاوه بر این تکنولوژی فوکوس دوال پیکسل (Dual Pixel) اساسا همه ی پیکسل های سنسورها را برای گرفتن بخشی در فوکوس خودکار فعال می سازد. بنابراین جای تعجب نیست اگر این دستگاه از تنظیمات دوربینی به این صورت بهره مند شود.

ما از سنسور ۱/۲.۵ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی این دستگاه صحبت می کنیم که به ۱.۴ میکرون پیکسل و دیافراگم عریض f/1.7 مجهز است

اس پن (S-Pen)

اگر بخواهیم به یکی از جنبه های مختص سری گلکسی نوت اشاره کنیم، قابلیت اس پن این دستگاه هاست. این قابلیت برجسته برای هر نسلی از گلکسی نوت بهبود می یابد و با اینکه قابلیتی بسیار خوب برای این دستگاه محسوب می شود ولی همیشه برای بهتر شدن و بهبود آن جای کار هست.

سامسونگ پتنتی ثبت کرده که حاکی از این است گلکسی نوت ۶ از یک قلم تاشوی اس پن بهره خواهد برد. چیز دیگری راجع به اس پن نوت ۶ شنیده نشده و باید منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ برای این دستگاه چه چیزی در نظر گرفته است.

اگر بخواهیم به یکی از جنبه های مختص سری گلکسی نوت اشاره کنیم، قابلیت اس پن این دستگاه هاست

سامسونگ پتنتی ثبت کرده که حاکی از این است گلکسی نوت ۶ از یک قلم تاشوی اس پن بهره خواهد برد.

تاریخ انتشار

سال گذشته سامسونگ با معرفی نوت ۵ چند ماه قبل از تاریخی که انتظار آنرا داشتیم –در ۱۳ آگوست سال ۲۰۱۵-  همه را شگفت زده کرد. اما معرفی نوت ۶ چه زمانی خواهد بود؟ آیا این دستگاه هم در آگوست به صورت رسمی معرفی می شود؟

با اطمینان نمی توان راجع به این موضوع چیزی گفت ولی برخی شایعات بر این اساسند که احتمالا گلکسی نوت ۶ به همراه اندروید ان (Android N) در ژوئیه ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر