;
coinex

آیا ویندوز ۱۰ موبایل از اسنپدراگون ۸۳۰ پشتیبانی می کند؟

آیا ویندوز ۱۰ موبایل از اسنپدراگون ۸۳۰ پشتیبانی می کند؟

ویندوز ۱۰ موبایل از اسنپدراگون ۸۳۰ پشتیبانی می کند.

لیست حداقل نیازمندی های سخت افزاری مایکروسافت، یک تراشه ی جدید از کوالکام نشان می دهد که توسط ویندوز ۱۰ موبایل پشتیبانی می شود. گفته می شود که این تراشه ی معرفی نشده ی MSM 8998 احتمالا اسنپدراگون ۸۳۰ باشد و همینطور به این موضوع هم اشاره شده که این تراشه به عنوان یکی از تراشه های اسنپدراگون خواهد بود که برای استفاده بر روی گوشی های ویندوز ۱۰ موبایل پشتیبانی می شود.

مدل های دیگر اسنپدراگون که با این پلتفرم کار می کنند عبارتند از MSM8994 (اسنپدراگون ۸۱۰)، MSM8992 (اسنپدراگون ۸۰۸)، MSM 8952 (اسنپدراگون ۶۱۷)، MSM8909 (اسنپدراگون ۲۱۰)، MSM8208 (اسنپدراگون ۲۰۸)، MSM8996 (اسنپدراگون ۸۲۰)، MSM8953 (اسنپدراگون ۶۲۵).

از آنجایی که کوالکام هنوز از MSM8998 یا اسنپدراگون ۸۳۰ رونمایی نکرده است هنوز نمی توان با قاطعیت و اطمینان خاطر راجع به نام این تراشه صحبت کرد. تنها چیزی را که هم اکنون با اطمینان خاطر می توانیم بگوییم این است که این تراشه ی جدید کوالکام به لیست تراشه هایی که از ویندوز ۱۰ موبایل پشتیبانی می کنند، اضافه خواهد شد.

کوالکام در تلاش است برخی از مواردی را که سال گذشته در تراشه ی اسنپدراگون ۸۱۰ آزاردهنده بود -که در این مورد می توان به گرم شدن بیش از حد این تراشه اشاره کرد- به طور کامل رفع کند. این کمپانی به جای اینکه به تعداد رو به رشد هسته ها ادامه دهد -که در تراشه ی اسنپدراگون ۸۱۹ این تعداد به ۸ رسیده بود- این روند را متوقف کرد و به جای آن در تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ از ۴ هسته ی قدرتمند و ساخته ی خود این کمپانی، Kryo بهره برد. از جمله گوشی های پرچمداری که از این تراشه استفاده کرده اند می توان به سامسونگ گلکسی اس ۷ (در ایالات متحده و چین)، ال جی جی ۵ و گوشی اچ تی سی ۱۰ که به تازگی راه اندازی شد، اشاره کرد؛ تا کنون هیچ شکایتی از این تراشه نشده است.

گوشی پرچمدار فعلی ویندوز ۱۰ موبایل، مایکروسافت لومیا ۹۵۰ است که توسط تراشه ی اسنپدراگون ۸۰۸ پشتیبانی می شود و شامل پردازنده ی مرکزی ۶ هسته ای و پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۴۱۸ می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر