;
coinex

سیستم عامل iOS 9 در حال حاضر بر روی 84 درصد محصولات اپل اجرا می شود

سیستم عامل iOS 9 در حال حاضر بر روی 84 درصد محصولات اپل اجرا می شود

اپل در صفحه مخصوص توسعه دهندگان خود اعلام کرد که iOS 9 روی 84 درصد از دستگاه هایی که این سیستم عامل را پشتیانی می کنند اعم از آیفون، آیپد و آیپاد ها نصب شده است. این رقم باعث شده تا از ماه فوریه شاهد گسترش 7 درصدی استفاده از iOS 9 باشیم. هر چند که این رقم چشم گیر به نظر می رسد اما 2 ماه برای رسیدن به آن صرف شده است. اگر iOS 9 با همین سرعت رشد کند می توانیم امیدوار باشیم که تا پیش از کنفرانس WWDC که در اواسط ژوئن برگزار می شود بیش از 90 درصد دستگاه ها این سیستم عامل را اجرا کنند.
با توجه به وجود برخی از باگ های و اشکالات در بروزرسانی های جدید سیستم عامل iOS احتمال می رود میزان رشد استفاده از نسخه های جدید تر کمی کندتر شود. این مسئله به خصوص در مورد iOS 9.3 صدق می کند چرا که تا قبل از رفع باگ های موجود در آن مشکلاتی از قبیل کرش کردن در آیفون های جدید را به همراه داشت. همچنین برخی کاربران که از نسخه های قدیمی محصولات اپل استفاده می کنند به دلیل ترس از بروز چنین مشکلاتی از نصب iOS 9.3 خودداری کردند. همین موضوع می تواند دلیل اصلی عدم نصب iOS 9 بر روی طیف بیشتری از محصولات اپل باشد.

اپل در ارائه پشتیبانی از دستگاه های قدیمی تر تعهد خاصی دارد و هم اکنون iOS 9 نسبت به رقیب اصلی اش یعنی اندروید 6 مارشمالو عملکرد بهتری به جای گذاشته است. در حال حاضر آخرین آپدیت سیستم عامل گوگل تنها بر روی 4.6 درصد گوشی های اندرویدی نصب است. مشکل اساسی اینجاست که هر شرکت باید به صورت جداگانه این سیستم عامل را برای محصولات خود توسعه و بهینه سازی کند. همین موضوع باعث می شود تا زمان عرضه اندروید جدید و دریافت آن توسط کاربران طولانی شود.

شرکت هایی نظیر سامسونگ و ال جی سرعت بسیار خوبی در ارائه بروزرسانی های امنیتی ماهانه برای محصولات خود دارند اما بسیاری از این شرکت ها تولید کننده گوشی اندرویدی چنین قابلیتی ندارند. در حال حاضر ساده ترین کار برای استفاده از سیستم عامل جدید گوگل و امکانات آن، به کارگیری گوشی های نکسوس است؛ هر چند که این راحت ترین کار ممکن به شمار می آید اما بدون شک نمی تواند بهترین انتخاب باشد.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    متاسفپ براتون زومیت اون همه تلاش و هزینه میکنه مطلب مینویسه شما میای کپی پیست میکنی ادعای سایت خبری هم داری؟خنده داره

    پاسخ

    دوست عزیز، تمامی مطالبی که در تکرا کار می شه از وب سایت های معتبر انگلیسی زبان ترجمه می شه و به هیچ عنوان به خودمان اجازه نشر مطالب وب سایت های مرتبط بدون ذکر نام آن ها را نمیدیم. در صورتی که منبع خبر با منبع هر وب سایت دیگری که این خبر رو کار کرده یکسان باشه، بالطبع روندِ بیان مطلب نیز یکسان خواهد شد. مطمئن باشید در صورتی که مطلبی رو از وب سایت دیگری برداشت کنیم، صد در صد نام منبع را نیز ذکر می کنیم.

    پاسخ