;
coinex

اپل، با ارزش ترین شرکت جهان با وجود کاهش ۴۰ میلیارد دلاری در ارزش شرکت

با وجود کاهش ۴۰ میلیارد دلاری ارزش شرکت اپل، هنوز هم با ارزش ترین کمپانی جهان است

عنوان با ارزش ترین شرکت جهان با وجود کاهش ۴۰ میلیارد دلاری در ارزش شرکت، همچنان به اپل تعلق دارد.

یک روز پس از اینکه اپل اعلام کرد که برای اولین بار با کاهش فروش سالانه ی اپل روبرو شده است، برخی سهامداران، سهام شرکت را به فروش رساندند.

امروز سهام اپل ۶.۳ درصد کاهش یافت و با کاهش ۶.۵۳ دلاری به ۹۷.۸۲ رسید. این کاهش منجر به سقوط ارزش اپل به ۴۰ میلیارد دلار شد. با وجود اینکه این واکنش نسبت به کاهش فروش آیفون به نظر خشن می رسد، اپل گزارش کرد که این نخستین کاهش درآمد فصلی در ۱۳ سال گذشته بوده است.

با وجود اینکه فروش تعداد ۵۱.۲ میلیون آیفون در طول سه ماهه دوم مالی اپل، در واقع بالاتر از درخواست وال استریت بوده است که فروش ۵۰.۷ میلیون واحدی را انتظار داشته، اما چیزی که انتظار نمی رفته قیمت فروش میانگین ۶۴۱ دلار برای هر گوشی بوده است. تحلیلگران برای هر آیفون به فروش رسیده، قیمت ۶۵۸ دلار برآورد کرده بودند. موضوع دیگر هم کاهش فروش کلی در منطقه بزرگ چین بود که کاهش فروش ۲۶ درصدی داشت.

واکنش مدیر عامل اپل، تیم کوک به این موضوع تنها همین جمله بود که “این نیز بگذرد” و این نشان می دهد که اپل به این کاهش به عنوان امری موقت می نگرد و در واقع با وجود کاهش در ارزش گذاری، اپل همچنان به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان باقی مانده است. دلیل دیگر هم این است که دومین شرکت با ارزش جهان، کمپانی آلفابت که گوگل را دربر دارد، با گزارش اخیر درآمد خود از کاهش ۵ درصدی ارزش این شرکت خبر داده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر