;
coinex

تجهیز آیفون های سال ۲۰۱۸ به نمایشگر های منحنی اولد

تجهیز آیفون های سال ۲۰۱۸ به نمایشگر های منحنی اولد

تاکنون شایعات و گمانه زنی های زیادی راجع به اپل شنیده ایم مبنی بر این موضوع که اپل قصد دارد برای نمایشگرهای آیفون های آینده از تکنولوژی ال سی دی فعلی به پنل های آمولد سوئیچ کند. اما موضوعی که هم اکنون برای همگان سوال شده این است که چه موقع این آیفون ها با این نمایشگرها عرضه می شوند. برخی از گزارش ها می گویند آیفون ۷ امسال اولین محصول آیفونی خواهد بود که با نمایشگر آمولد عرضه می شود اما عمده ای از تحلیلگران می گویند این تکنولوژی برای آیفون ۷ اس (یا آیفون ۸) سال آینده به کار گرفته می شود. برخی هم براین باورند که اپل با سوئیچ بر روی این تکنولوژی، صفحه نمایشی منحنی و یا حتی تاشو تولید خواهد کرد.

Lee Choong-hoon رئیس  و تحلیلگر ارشد UBI Research، در سمیناری برای سرمایه گذاران صنعت در روز جمعه سخنرانی کرد و و نظر خود را درباره ی این موضوع بیان کرد. بنا به گفته ی وی، اپل برای این نمایشگرهای جدید چندین تامین کننده می گیرد. ما تاکنون گزارش های متعددی شنیده ایم که به این موضوع اشاره می کنند که بین سامسونگ و کوپرتینو معامله ای منعقد شده که سالانه ۱۰۰ میلیون پنل اولد این کمپانی را تامین کند، بنابراین به نظر می رسد که سامسونگ بزرگترین تامین کننده باشد و Lee هم می گوید که ۶۰ درصد از کل واحدهای عرضه شده، از سوی این کمپانی خواهد بود.

دومین عرضه کننده ی بزرگ نمایشگرهای آمولد برای اپل، ال جی خواهد بود که حدود ۲۰ یا ۳۰ درصد از سفارشات اپل را ارائه خواهد داد. ۱۰ تا ۲۰ درصد باقی مانده نیز توسط Japan Display و شریک اصلی اپل و BFF- فاکسکان- تامین خواهد شد.

بنا به گفته های Lee، سال ۲۰۱۸ سالی ست که اولین پنل آمولد برای آیفون ظاهر می شود و همچنین می گوید که بر این باور است که ۳۰ درصد آیفون هایی که در این سال ساخته می شوند، دارای صفحه نمایش منحنی خواهند بود که تا حدود زیادی شبیه به سری اج سامسونگ خواهد بود. او در ادامه می گوید، تا سال ۲۰۲۰، ۸۰ درصد از آیفون های عرضه شده از نوع صفحه نمایش های منحنی خواهند بود. ما فرض را بر این می گذاریم که او این طرح را بر اساس مطلوبیت مورد انتظار از آیفون آینده و دید بهتری از آینده بیان می کند درست مانند گلکسی اس۶ اج که نسبت به مدل عادی گلکسی اس۶ تقاضای بیشتری داشت با وجود اینکه قیمت آن به طور قابل ملاحظه ای بالاتر هم بود؛ پس این هم می تواند چشم انداز خوبی برای این شرکت داشته باشد.

در اکثر مواردی که بر اساس اظهارات آقای Lee گفته شده، گزارش های زیادی شنیده ایم. در رابطه با معامله ی سامسونگ با اپل حداقل در دو نوبت جداگانه  صحبت هایی شنیده ایم، راجع به آمادگی فاکسکان برای تولید صفحه نمایش های اولد قبلا هم گزارش هایی شنیده بودیم، همچنین راجع به تولید مقدار زیادی از این پنل ها توسط ال جی هم اخبار متعددی به گوش رسیده بود. با توجه به اینکه ۴ ماه تا زمان معرفی آیفون ۷ باقی مانده است، منطقی تر است که اینگونه تصور کنیم که به تکنولوژی اولد جهش می کند چراکه به نظر می رسد میلیون های پنلی که برای ساخت آن لازم می شود هنوز به مرحله ی تولید انبوه نرسیده است. حداقل بر اساس چیزی که می شنویم اینگونه بوده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر