;
coinex

کشف سنگ 4.5 میلیارد ساله ای که رازهای زمین را افشا می کند

دانشمندان موفق به کشف سنگ 4.5 میلیارد ساله ای شدند که اطلاعات زیادی از پیدایش و نحوه ی شکل گیری زمین را دربر دارد.

دانشمندان موفق به کشف سنگ 4.5 میلیارد ساله ای شدند که اطلاعات زیادی از پیدایش و نحوه ی شکل گیری زمین را دربر دارد.

دو جزیره ی سلیمان در اقیانوس آرام جنوبی و جزیره ی بافین در کانادا، بسیار دور از هم قرار دارند؛ اما در حال حاضر به نظر می رسد که نقطه ی مشترک بسیار مهمی این دو جزیره را به هم وصل کرده است.

ریچارد واکر، زمین شناس دانشگاه مریلند و همکاران او اعلام کردند که “نشان تولد” کره ی زمین را در این دو منطقه کشف کرده اند: سنگ های 4.5 میلیارد ساله ای که در لایه ی زیرین سطح زمین قرار داشتند. مقاله ای که در 13 می در ژورنال Science منتشر شد از کشف قدیمی ترین سنگ در گوشته ی زمین خبر داد. بنا بر یک بیانیه ی مطبوعاتی، این سنگ ها، 50 میلیون سال بعد از شکل گیری سیاره ی ما تشکیل شده اند.

دانشمندان معتقدند که زمین توسط گازها و گرده هایی که به طرف هم کشیده شده اند، شکل خاصی گرفته و سپس از طریق برخورد با اجرام آسمانی دیگر، به سیاره ی قابل سکونتی که ما امروزه به آن عشق می ورزیم تبدیل شده است. آن روند شکل گیری باعث به وجود آمدن لایه های مختلف زمین شد که از میان آنها می توان به گوشته اشاره کرد: لایه ی گرمی که در زیر لایه ی خنک و سختی قرار دارد که ما روی آن قدم می زنیم.

دانشمندان در گذشته بر این باور بودند که حرکات گرم و ثابت گوشته، هر ماده ای که از روزهای اولیه ی پیدایش زمین باقی مانده را به طور کامل با هم مخلوط می کند. یافته های واکر و تیم همکاران او، دانسته های قبلی را به چالش کشیده است.

به نظر می رسد که این سنگ ها به شکل باورنکردنی از آن دوره ی وهم آور باقی مانده اند و می توانند اطلاعات بیشتری را درباره ی شکل گیری سیاره ی زمین در اختیار دانشمندان قرار دهند. واکر طی بیانیه ای اعلام کرد: “چیزی که ما پیدا کرده ایم، بخش های باقی مانده از گوشته ی اولیه زمین هستند که برای 4.5 میلیارد سال ذخیره شده اند؛ به عقیده ی من این اتفاق واقعا هیجان انگیز است.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر