;
coinex

ایلان ماسک: اتوپایلوت در تصادف تسلا مدل ایکس خاموش بوده است

ایلان ماسک: اتوپایلوت در تصادف تسلا مدل ایکس خاموش بوده است

به گفته ی ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا موتورز، در تصادف دو هفته ی قبل تسلا مدل ایکس ، قابلیت اتوپایلوت خاموش بوده است.

راننده ی تسلا مدل ایکس که در پنسیلوانیا دچار سانحه شده بود، قابلیت اتوپایلوت را در این تصادف مقصر می دانست. اما به گفته ی ایلان ماسک، با توجه به پردازنده های داخل ماشین، قابلیت نیمه خودران تسلا مدل ایکس در هنگام رخ دادن این حادثه، خاموش بوده است. ایلان ماسک این خبر را در توییتر خود اعلام کرد؛ او همچنین اضافه کرد که در صورت روشن بودن قابلیت، این حادثه رخ نمی داد.

اگر به خاطر داشته باشید، صاحب این تسلا مدل ایکس اعلام کرده بود که این قابلیت باعث شد ماشین به گارد ریل برخورد کند؛ با اینحال ماموران پلیس در این حادثه گفته بودند که شواهد کافی برای اثبات روشن بودن این قابلیت وجود ندارد. علاوه براین، کمپانی تسلا از روز اول خاطر نشان کرده بود که دلیلی برای روشن بودن این قابلیت وجود ندارد. خبرنگاران وبسایت انگجت برای کسب اطلاعات بیشتر با تسلا موتورز تماس گرفته اند و به محض دریافت جزئیات، آنها را به اشتراک خواهند گذاشت.

با توجه به چند حادثه ای که طی چند هفته ی اخیر به وقوع پیوسته، قابلیت اتوپایلوت تسلا مورد سرزنش بسیاری قرار گرفته است. علاوه بر حادثه ای که در پنسیلوانیا رخ داده، اتوپایلوت در تصادفی که در فلوریدا منجر به مرگ یک نفر شد، مقصر شناخته شده است. خبرگزاری کانسومر ریپورت در این باره پیشنهاد می کند که شاید بهتر باشد نام این قابلیت به طور کل تغییر کند، چرا که واژه ی اتوپایلوت به رانندگان احساس امنیت داده و آنها فراموش می کنند که این قابلیت هنوز در مرحله ی بتا قرار دارد. کمپانی تسلا در این باره اضافه کرد که نام قابلیت را تغییر نخواهد داد و آن را از روی ماشین های خود حذف نمی کند؛ این خودروساز خاطر نشان می کند که در هنگام روشن بودن قابلیت اتوپایلوت، دستان خود را روی فرمان نگه دارید.

علیرغم مباحث پیرامون اتوپایلوت، هنوز هم در برخی کشورهای اروپایی مورد تایید قرار می گیرد. مسئولان هلند همین اواخر اعلام کردند که هیچ نگرانی پیرامون مسائل امنیتی را کشف نکرده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر