;
coinex

دومین گوشی اندرویدی بلک بری با نام DTEK50 به صورت رسمی معرفی شد

دومین گوشی اندرویدی بلک بری با نام DTEK50 به صورت رسمی معرفی شد

گوشی هوشمند بلک بری Neon که دیروز تصاویر مربوط به آن را مشاهده کردید، در حال حاضر در کشور های آمریکا و کانادا برای پیش سفارش در دسترس قرار گرفت. این گوشی که با نام بلک بری هامبورگ شناخته می شد به اسم DTEK50 به صورت رسمی نام گذاری شد و همان طور که می دانید بعد از گوشی بلک بری پریو، دومین گوشی هوشمند اندرویدی شرکت کانادایی بلک بری به شمار می رود.

از این گوشی به عنوان امن ترین گوشی هوشمند اندرویدی مبتنی بر اندروید 6 مارشمالو یاد می شود؛ چرا که این دستگاه تمام اطلاعات کاربران را رمز گذاری می کند و علاوه بر آن به همراه اپلیکیشن DTEK بلک بری خواهد آمد. این برنامه به صورت اتوماتیک، سیستم عامل را مانیتور می کند و چناچه گوشی در خطر امنیتی باشد کاربران را از این موضوع آگاه کرده و اقدامات لازم برای مقابله با آن را صورت می دهد. DTEK دیگر برنامه ها را نیز مورد بررسی قرار می دهد و کاربران را از اعمال مشکوک گوشی آگاه می سازد. از این اعمال مشکوک می توان به استفاده از دوربین بدون اجازه، دسترسی دیگران به فهرست تماس ها و موقعیت مکانی، ارسال پیام های متنی و روشن کردن میکروفون اشاره کرد.

طراحی گوشی DTEK50 کمی آشنا است؛ چرا که این دستگاه در عمل توسط شرکت آلکاتل تولید شده است و به نوعی نسخه توسعه یافته گوشی Idol 4 به شمار می رود و از این رو شباهت های زیادی به آن دارد. این گوشی بسیاری از مشخصات فنی Idol 4 را نیز به همراه داشته و یکی از تفاوت های آن دارا بودن دکمه Convenience Key (تعبیه شده در قسمت راست گوشی ) است که به کاربران اجازه داده تا دسترسی سریع به اپلیکیشن هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می دهند، داشته باشند.

این گوشی دارای صفحه نمایش 5.2 اینجی بوده و رزولوشن 1080 در 1920 را ارائه می دهد.  دوربین اصلی این دستگاه 13 مگاپیکسلی بوده و به منظور ثبت عکس های سلفی و ویدیو چت دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی آن تعبیه شده است. قدرت پردازشی DTEK50 توسط چیپ ست اسنپدراگون 617 و پردازنده گرافیکی آدرنو 405 تامین می شود. 3 گیگابایت رم و حافظه داخلی 16 گیگابایت ساختار حافظه این دستگاه را تشکیل می دهند. تامین انرژی گوشی جدید بلک بری توسط باتری با ظرفیت 2610 میلی آمپر ساعت صورت می گیرد که به تکنولوژی شارژ سریع نسخه 2.0 مجهز است.

این گوشی دارای برچسب قیمتی 299 دلار بوده و از تاریخ 8 آگوست عرضه خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر