;
coinex

فینتاک نشست استارت آپ های فینتک

فینتاک نشست استارت آپ های فینتک

هفته گذشته استارت‌آپ‌های فین تک دور هم جمع شدند تا در رویداد فین‌تاک از تجربه‌های خود بگویند. بخشی از این برنامه به آشنایی و شبکه سازی میان شرکت کنندگان اختصاص یافت و در قسمت دیگر سینا قاضی دزفولی از وب‌سرویس بانکی داتین صحبت کرد. او فینتک را صنعتی به وجود آمده از پیوند دو صنعت مالی و تکنولوژی دانست و معتقد بود هر چند بخش تکنولوژی آن بیتشر نمود پیدا کرده اما دو بخش مالی و حقوقی همچنان نقش پررنگی در آن دارند.

وی افزود استارت آپ های فینتک در ۶ حوزه اصلی پرداخت ، بیمه ، وام و قرض ، سرمایه گذاری جمعی ، مدیریت سرمایه و پردازش اطلاعات فعال هستند و قصد دارند نیازهای مالی را در جامعه به صورت سریعتر ، راحت تر و ارزان تر ارائه کنند و معمولا اینکار را با خرد کردن خدمات موسسات بزرگ و ارائه  آن به صورت یک محصول انجام می دهند.

موسسات بزرگ و بانک ها به دلیل ترس از جاماندن (fomo) و یا ترس از نابودی (fogs) رویکرد مقابله و یا همراهی با استارت آپ های فینتک را انتخاب می کنند.

سینا قاضی دزفولی گفت: “فینتک‌لب داتین یک کربنکینگ (core banking) کامل است با اطلاعات غیر واقعی که بستر و آزمایشگاهی برای استارت آپ ها است که می توانند ایده خود را در محیط آزمایشگاهی امتحان کنند.”

در انتهای مراسم علی فارمد موسس فینتاک هدف از این برنامه را آشنایی بیشتر فعالان این حوزه و استارت آپ ها با یکدیگر و برقراری ارتباط نزدیک‌تر با دست اندرکاران سیستم بانکی کشور خواند و گفت: “فین‌تاک به صورت ماهانه برگزار می‌شود و در هر جلسه میزبان یکی از مدیران بانکی کشور خواهد بود.”

برای اطلاعات بیشتر در مورد فینتاک می توانید به وبسایت fintalk.ir مراجعه بفرمائید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر