;
coinex

رونمایی از نسل جدید نمایشگرهای مخصوص بازی شرکت ایسر

این روزها سازندگان نمایشگر ها بدنبال ترفندهایی نو برای در دست گرفتن و رونق بخشیدن این بازار رقابتی هستند. یکی از گروه های هدف این شرکت ها، طرفداران بازی های کامپیوتری هستند که معمولا هزینه های زیادی برای ارتقا و و تجهیز سیستم های خود کرده و همیشه از جدیدترین فناوری ها و نوآوری های این صنعت با آغوش باز استقبال می کنند.

از فعالان این بازار می توان به شرکت های ال جی ، سامسونگ و پاناسونیک اشاره کرد که با طراحی و ساخت نمایشگرهای فوق عریض خود به دنبال تسخیر و تصمین فروش محصولات خود هستند. شرکت تایوانی ایسر ACER نیز با نوآوری و معرفی اولین سری از کامپیوترهای قابل حمل (لپ تاپ) با صفحه نمایش منحنی و ظاهر متفاوت و بسیار مدرن و زیبا در این راستا قدم برداشته است.

این شرکت تایوانی واقع در شهر جدید تایپه تایوان که از سال 1976 تا کنون مشغول به ساخت انواع تجهیزات تصویری و کامپیوتری بوده با مدیریت جیسون چن تنها به این اکتفا نکرده و با معرفی سه مدل نمایشگر کامپیوتر جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلین سعی در حفظ و گسترش بازار خود را دارد.

ایسر با معرفی مدل های XB251H1T و XB271HUT با تکنولوژی صفحه تخت و مدل Z271T با صفحه نمایش منحنی فصل جدیدی را در این صنعت گشوده تا از این قافله عقب نماند. این نمایشگرها که بطور حرفه ای برای استفاده در بازی های کامپیوتری طراحی و ساخته شده با بهره گیری از فناوری جدید کنترل با چشم (Eye tracking Technology) شرکت توبی (TOBII) تجربه ای جدید را به طرفداران و علاقه مندان به بازی های کامپیوتری ارائه داده و روشی جدیدی را در سیستم های کنترلی علاوه بر روش های قدیمی مانند صفحه کلید، ماوس و گیم پد به کاربران عرضه می کند.

البته فناوری کنترل با چشم شرکت توبی برای دوستداران و علاقه مندان تکنولوژی بیگانه نیست. این شرکت سوئدی از اوایل هزاره جدید میلادی در این زمینه فعالیت می کند و از سردمداران این تکنولوژی به حساب می آید. این شرکت در حال حاضر در تلاش است که فناوری کنترل با چشم را بیشتر با سیستم های کامپیوتری ترکیب نماید و در زمینه های امنیتی و حفاظتی و بازی های کامپیوتری به بازارهای هدف عرضه نمایند. به همین دلیل باب همکاری را با شرکت معتبر ایسر ACER باز نموده و محصولات جدید این شرکت را به این تکنولوژی مجهز کرده است.

فناوری کنترل با چشم در حوزه کامپیوترهای خانگی و استفاده عمومی و روزمره کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر در بخش وزرش حرفه ای و مربیان ورزشی به منظور رصد و پگیری نحوه فعالیت ورزشکاران، زمانبندی و محاسبه توان ورزشکاران مورد استفاده قرار می گرفت. ولی ایسر با استفاده از فناوری کنترل با چشم شرکت TOBII تحولی در سیستم کنترلر بازی های کامپیوتری بخصوص بازی های شخص اول مثل DOOM , Wolfenstein , Halo , Crysis , Far Cry , … ایجاد کرده و به کاربر امکان اعمالی از جمله نشانه گیری، مخفی شدن و یا تغییر موقعیت سریع را می دهد که پیشتر با سیستم های ورودی سنتی مثل ماوس ، کیبورد ، انواع گیم پد و یا حتی نسل های جدیدی مثل کینکت شرکت مایکروسافت قابل اجرا نبود.

مشخصات نمایشگرهای مخصوص بازی

در مدل Z271T فناوری کنترل با چشم با صفحه نمایش فوق عریض 27 اینچی منحنی ترکیب شده است. دقت صفحه نمایش 1920×1080 پیکسل یا فول اچ دی بوده و با زمان واکنش 1 میلی ثانیه و سرعت بازنشانی (Refresh Rate) بالای 144 هرتز کیفیت تجربه بی نظیری را برای گیمر به نمایش می گذارد.

مدل XB251HQT نیز با صفحه تخت عریض ۲۴.۵ اینچ و دقت صفحه نمایش 1920X1080 پیکسل یا فول اچ دی و مدل XB271HUT با عرض ۲۷ اینچ و دقت 2560X1440 WQHD کیفیت فوق العاده ای را برای اکثر بازی های کامپیوتری به نمایش می گذارد. البته هر دو این صفحه نمایش ها نیز به فناوری کنترل با چشم مجهز هستند.

این نمایشگرها از امکانات ویژه ای مانند تکنولوژی IPS، بلندگوهای داخلی DTS با قدرت خروجی ۷ وات، فناوری جلوگیری از جمع شدن آب در چشم در صورت استفاده از سخت افزارهای سازگار با شرکت NVIDIA، سرعت بازنشانی ۱۴۴ هرتز در حالت معمولی و ۱۶۵ هزتر در حالت اورکلاک که باعث حدف محو شدن تصاویر در حال حرکت می شود و ورودی کابل USB 3.0 , HDMI و DVI بهره مند هستند.

این نمایشگرها همچنین جدیدترین و بروزترین استانداردهای دنیا از جمله ENERGY STAR , MPRII , RoHS و TCO 6 را برای دیگر استفاده ها از جمله گشت و گذار در اینترنت و تماشای فیلم در اختیار دارند.

.

منبع: slashgear

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر