;
coinex

بررسی مشخصات گوشی ال جی V20

بررسی مشخصات گوشی ال جی V20 بالاخره انتظار ها به سر رسید و پرچمدار ال جی، گوشی ال جی V20 امروز به صورت رسمی طی رویدادی توسط ال جی در سانفرانسیکو به صورت رسمی معرفی شد.

تنها یک روز به معرفی رسمی آیفون 7 اپل زمان بافی است که ال جی پرچمدار خود را عرضه کرد. گوشی ال جی V20 تکنولوژیکی ترین گوشی هوشمندی است که این کمپانی تا کنون عرضه کرده است. این گوشی سخت افزار و عملکرد پرمیومی ارائه می دهد که در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد، با تکرا همراه باشید.

.

طراحی گوشی ال جی V20

طراحی این گوشی با اصلاح بدنه ی نیمه هموار موجود بر روی ال جی V10 تکمیل شده است. در حالی که ال جی V10 ساختار پلاستیکی داشت ولی گوشی ال جی V20 تماما فلزی است، با این حال ال جی در طراحی این گوشی از دو ویژگی طراحی V10 نیز وام گرفته است که یکی دوام بدنه و دیگری باتری قابل جابجایی آن است. طراحی این گوشی را می توان زیبا و بادوام دانست، ال جی با کاهش وزن و باریک کردن ساختار آن، زیبایی این گوشی را دو چندان کرده است.

ابعاد گوشی ال جی V20 در اندازه ی 159 در 78.1 در 76 میلی متر است و وزن آن 174 گرم است در حالی که V10 با ابعاد 159 در 79.3 در 8.6 میلی متری و وزن 192 گرمی، همراه بود. متریال استفاده شده در آن فلز AL 6013 است که سبک بوده و آلیاژ خوبی است که در صنعت کشتی سازی و هواپیما استفاده می شود. ال جی مدعی است که این متریال 24 درصد قوی تر از پلاستیک است. این گوشی به رنگ های تیتان، نقره ای و صورتی عرضه می شود.

مشخصه ی طراحی ال جی V20، این گوشی دو نمایشگره، پنل قابل جا به جایی است. این گوشی اولین گوشی هوشمند فلزی است که پانل پشتی آن قابل جا به جایی است و دستری به محفظه ی باتری در آن امکان پذیر است. برای اینکه طراحی آن محکم و کاربر پسند باشد، ال جی مکانیزم باز کردن قفل را با یک دکمه ی اختصاصی امکان پذیر کرده است. این راه کار ابتکاری تجربه ی کاربری است که در گوشی پلاستیکی این کمپانی نیز دیده شد.

به جز قاب پشتی قابل جابجایی، هیچ قابلیت ماژولار دیگری در ال جی V20 یافت نمی شود. ال جی تصمیم دارد که کانسپت گوشی هوشمند خود را نگه دارد، به احتمال زیاد جانشین ال جی جی 5 سال آینده عرضه خواهد شد.

.

نمایشگر گوشی ال جی V20

نمایشگر اصلی 5.7 اینچی با یک نمایشگر ثانویه بهبود یافته در این گوشی دیده می شود. نمایشگر اصلی این گوشی یک پانل 5.7 اینچی ال سی دی است که روزولوشن کواد اچ دی(1440 در 2560) و تراکم پیکسل 512 است. ال جی می گوید این نمایشگر علاوه بر اینکه یک پانل کوانتوم دات است هر تکنولوژی نمایشگر خاص دیگری که دیگر نمایشگر های کنونی دارند را در اختیار دارد.

نمایشگر ثانویه ال جی V20

البته این کمپانی انتظار که تمرکز اصلی مشتریان بر روی نمایشگر ثانویه ال جی V20 باشد که نسبت به نمایشگر ثانویه موجود بر روی ال جی V10 بهبودهای چشمگیری داشته است. این نمایشگر روشن تر شده و اطلاعات بیشتری در آن جای گرفته است. ال جی همچنین یک ویژگی جالب به نام Signature Wallpaper نیز به آن اضافه کرده است که کاربر می تواند بر روی نمایشگر ثانویه یک علامت داشته باشد که به واسطه ی آن، اثر جالب تری ایجاد شود.

سخت افزار گوشی ال جی V20

گوشی ال جی V20 با مجموعه ای از اجزای پرمیوم آمده است. مهم ترین ویژگی آن این است که در بخش پردازنده، تراشه ی اسنپ دراگون 820 کوآلکوم را می بینیم که مجهز به 4 هسته، دو هسته با قدرت پردازشی 2.15 گیگاهرتز و دو هسته با قدرت پردازشی 1.6 گیگاهرتز است و همچنین پردازنده ی گرافیکی آدرنو 530 را نیز به همراه دارد. از نقطه نظر حافظه این گوشی دارای 4 گیگابایت رم پر سرعت LPDDR4 و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی UFS 2.0 قابل ارتقاء با کارت حافظه ی میکرو اس دی تا 2 ترابایت است. همچنین گفتنی است که باتری پرچمدار ال جی، یک باتری با ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت است.

از نقطه نظر اتصالات هوشمند گوشی ال جی V20 با پشتیبانی از وای فای، بلوتوث 4.2 ، پورت USB 2.0 و NFC همراه است. همچنین از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 کوآلکوم نیز پشتیبانی می کند.

از طرفی گفته می شود که گوشی ال جی V20 سیستم صوتی بسیار خارق العاده ای نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

.

نرم افزار گوشی ال جی V20

همانطور که تا کنون نیز در شایعات شنیده اید، گوشی ال جی V20 ، اولین گوشی هوشمندی است که با اندروید 7 نوقا از پیش نصب شده آمده است. این گوشی هوشمند دارای قابلیت چند پنجره ای، پاسخ گوی مستقیم، حالت Doze، اسکرین زوم و محافظ دیتا است و همه ی این ویژگی ها را در کنار رابط کاربری ساده ی ال جی، ارائه می دهد.

.

دوربین گوشی ال جی V20

دوربین گوشی ال جی V20

دوربین دوگانه ی موجود بر روی گوشی ال جی V20 برای ثبت تصاویری با زاویه باز و دقت فوکوس خودکار، بهینه سازی شده است.

بار دیگر ال جی به معنای واقعی کلمه، کیفیت عکاسی را به وضوح افزایش داده است، این کمپانی با ویژگی های بهبود یافته برای دوربین اصلی دوگانه ی گوشی ال جی V20 کیفیت تصویر برداری را در آن دو برابر ساخت.

این دوربین اصلی دوگانه، شامل یک ماژول 16 مگاپیسکلی با اندازه ی دیافراگم F1.8 و یک میدان دید با زاویه گسترده ی 75 درجه است که در کنار ماژول 8 مگاپیکسلی ثانویه،  با اندازه ی دیافراگم F2.4 زاویه دید 135 درجه مهیا می کند. دوربین جلوی این گوشی نیز 5 مگاپیکسلی است که در زاویه ای نرمال با 34 درصد روشنایی بیشتر نسبت به دوربین جلوی ال جی V10 و همچنین اندازه ی دیافراگم F1.9 تصاویر را ثبت می کند.

ال جی روش تثبیت کننده تصویر جدید کوآلکوم را که ترکیبی مبتنی بر ژیروسکوپ است و به صورت بلادرنگ به تثبیت تصویر الکترونیکی می پردازد به همراه تثبیت تصویر دیجیتالی مبتنی بر تجزیه و تحلیل جریان تصویر، را در سیستم دوربین این گوشی، بکار بسته است.

از آنجا که ال جی V20 قادر به تشخیص و تنظیم موقعیت اشیاء است، حرکت و تکان تصویر پس زمینه، آن را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

اعوجاج شاتر دوربین به حداقل رسیده است و فوکوس هیبریدی آن ترکیبی از LDAF،  PDAF و  Contrast AFاست. به عبارت دیگر، ال جی از قدرت فوکوس تشخیص خودکار لیزری برای مهار کردن عکس در موقعیت های کم نور استفاده کرده است و تشخیص فازی AF را برای گرفتن فضای باز و حرکت اشیاء به کار بسته است. قطعه ی نهایی این پازل، کنتراست فوکوس خودکار است که دارای کنترل میکرو فوکوس است و تصاویر نهایی آن به صورت واضح ایجاد می شود.

در بخش ضبط ویدئویی نیز توانایی ردیابی اجسام علاوه بر فوکوس حرکتی، دیده می شود. همچنین 8 افکت ویدیوئی نیز در اختیار کاربر است.

.

انتظارات از گوشی ال جی V20

بار دیگر ال جی گوشی هوشمند خلاقانه ای با طراحی مدرن، و فناوری پرمیوم ارائه داده است که شامل ویژگی های نظیر باتری قابل جا به جایی، نمایشگر ثانویه، صدای پرمیوم و راه اندازی دوربین دوگانه می شود که بدون شک می توانند نقاط قوتی برای فروش آن باشند.

با وجود این ویژگی ها، گوشی ال جی V20 باید وارد رقابت با پرچمدارانی نظیر گلکسی نوت 7 سامسونگ و آیفون 7 شود. البته با نقص فنی نوت 7 فعلا شانس خوبی برای ال جی V20 فراهم شده است. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز که روز آینده به صورت رسمی در رویداد اختصاصی اپل معرفی می شوند در کنار این گوشی وارد بازار خواهند شد. باید منتظر ماند و دید که در این صحنه ی رقابت چه کسی پیروز میدان خواهد بود.

.

منبع: phonearena

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر