;
coinex

ده تصویر برگزیده علمی هفته: از صندلی‌های خودران تا استخوان‌های چاپ سه بعدی

پل ژانگ‌جیاجی، ده تصویر برگزیده علمی هفته

چشماتو ببند و پایین‌رو نگاه نکن!

کسانی که ترس از ارتفاع دارند بهتر است قید رد شدن از این پل را بزنند. واقعا جرأت می‌خواهد آدم از پل عظیم شیشه‌ای ژانگ‌جیاجی رد شود. این پل که به زودی در سال 2017 بازگشایی خواهد شد، طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان خواهد بود.

اوبرکوپتراوبرکوپتر خبر کن!

جف هولدن، مدیر محصولات اوبر، اعلام کرد که اوبر با اشتیاق به دنبال فناوری‌های فرود و صعود عمودی (VTOL) است. اوبرکوپتر می‌تواند به صورت عمودی بر سطح‌های کوچک بنشیند، برخیزد و این موضوع باعث سهولت بسیار در نقل و انتقالات می‌گردد.

صندلی خودران نیسانصندلی خودران

حالا که همۀ خودروسازان به دنبال خودروهای خودران هستند و هم و غم آنها ساختن این ماشین‌‌های بدون راننده است، نیسان پا را فراتر نهاده و خودرویی طراحی کرده تا لازم نباشد دیگر از جایتان بلند شوید! این فناوری موسوم به پرو پایلوت حرکت خودرو میان خطوط را نیز تنظیم می‌کند.

بدرود روزتّامرثیه‌ای برای روزتا: انهدام فضاپیما

روزتا نسبتاً عمر طولانی و مفیدی داشت. طی عمر 12 ساله خود، این فضاپیما ناسا سایه به سایه در پی دنباله‌دار 67P رفت و اطلاعات مربوط به آن را برای بررسی به سازندگان خود فرستاد. سرانجام در هفتۀ گذشته این فضاپیما برای مرخصی دایم به قلب دنباله‌دار فرستاده شد تا برای همیشه آنجا آرام بگیرد.

محافظت رسمی از پولک‌پوست‌هاپولک پوست: پستاندار محافظت‌شده

پولک‌پوست، یکی از پستانداران محبوب قاچاقچیان، بالاخره به زمرۀ گونه‌های محافظت‌شده پیوست. این جانور به فهرست الف معاهدۀ تجارت بین‌المللی گونه‌های در خطر افزوده شد تا خرید و فروش آن به هر شکل و در هر جای جهان غیرقانونی باشد.

یافت دایناسوری شبیه مورچه‌خوارانکشف دایناسور شبیه مورچه‌خوار

به گزارش کارنت بیولوژی، دانشمندان اعلام کردند که بقایای دایناسوری به نام درپانوساروس اونگویکاداتوس (Drepanosaurus unguicaudatus) را یافتند که ساختار اسکلت آن کاملاً با رپتایل‌ها متفاوت بوده و به مورچه‌خوارها شبیه است. تصویر بالا شکل‌ نگاره‌ای است که ساختار بدنی منحصربفرد این دایناسور را نشان می‌دهد.

کشف ژل تغییر دندۀ شکلژل تغییرشکل!

پژوهشگران اعلام کردند هیدروژل پلیمری ساختند که باعث تغییر شکل مواد می‌شود. این ژل برای قطعات پزشکی مفید واقع خواهد شد که نیاز به تغییر شکل درون بدن طی گذر رمان دارند.

به زنگ پر دایناسور!به رنگ پر دایناسور!

با تحلیل ترکیبات فلزی باقیمانده‌های دایناسورها، پژوهشگران توانستند به رنگ پر دایناسورها برسند.

ایمپلنت‌های رشد استخوانایمپلنت‌های چاپ سه بعدی استخوان

 با کشف مادۀ بسیار منعطف استخوانی بیومهندسی‌ شده، دانشمندان توانستند ایمپلنت‌هایی بسازند که به رشد استخوان کمک می‌کند. استخوان هایپر الاستیک می تواند اسکلت بدن را ترمیم کند.

ساخت بزرگترین سازه لگویی دنیاساخت بزرگ‌ترین سازۀ لگویی جهان

رکورد بزرگ‌ترین سازۀ لگویی جهان با ساخت پل برج لندن با 5,805,846 قطعه شکسته شد! امیدواریم که این رکورد ترک برندارد!

.

منبع: Popular Science

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مطالب همه عالی خسته نباشید 

    پاسخ